Akupunktur mot kvalme

**tvilling85**

Forumet er livet
I morgen skal jeg prøve akupunktur mot kvalmen og håper virkelig at det funker..Vil ha energien min litt tilbake :)

noen som har prøvd det før  - hva er erfaringene??

Så spennende, håper det har noe for seg! 

Jeg har bare prøvd det mot smerter i rygg/nakke og det hjalp i alle fall. Vil sikkert ty til det igjen hvis jeg skulle slite mye med kvalme selv. Selv om jeg haaater nåler, så gikk det ganske greit. Hehe...

Veit ikke hva som er værst av nåler eller kvalme jeg Er du så klein altså?

Søtnos* skrev:

Jeg har ligget rett ut siden torsdag.. orker nesten ikke stå oppreist, svartner helt bare jeg har stått å smurt en brød skive.. bruker en halv time på å få i meg en brødskive.Mega kvalm :(
Liker heller ikke nåler, men funker så lenge jeg ikke ser at de stikker de inn..

**tvilling85** skrev:

Søtnos* skrev:

Jeg har ligget rett ut siden torsdag.. orker nesten ikke stå oppreist, svartner helt bare jeg har stått å smurt en brød skive.. bruker en halv time på å få i meg en brødskive.Mega kvalm :(
Liker heller ikke nåler, men funker så lenge jeg ikke ser at de stikker de inn..

Ja, ikke se på de og pust uuuuuut når de stikker inn. Hjalp på meg i alle fall.
Vil tro det er bedre enn kvalme altså. 

**tvilling85** skrev:

Søtnos* skrev:

Jeg ber til høyere makter om at jeg ikke blir så dårlig. Sist spydde jeg i plastpose på vei ut til jobb

Kakken skrev:

**tvilling85** skrev:

Søtnos* skrev:

Ja, ikke se på de og pust uuuuuut når de stikker inn. Hjalp på meg i alle fall.
Vil tro det er bedre enn kvalme altså. 

Jepp, bedre enn kvalme.. er jo bare selve stikket som jeg ikke er noe fan av.. er blodgiver over og takler jeg DEN nåla fikser jeg dette også :p

Hadde hyperemesis forrige svangerskap, så prøvde alt for å redusere kvalmen, inkludert akupunktur. Mange har jo veldig god erfaring med det... Jeg ble rett og slett 10 ganger mer kvalm den dagen jeg var til akupunktur, og like kvalm dagen etter som dagen før. Derfor ble det bare 5 behandlinger på meg. men som sagt, maaange har god effekt av det, og håper dette gjerlder deg. Kvalme føles uutholdelig (believe me - I know!). Håper kvalmen gir seg snart =)

brukte sjøsjuke armbånd i begge de forrige svangerskapene.... akupunktur brukte jeg kun for modning. Syns nålene går greit.... ingefær piller spiste jeg vist også. lykke til!

Da har jeg vært på akupunktur og det føltes greit, har klart å varme noe mat til snuppa og sitter oppreist i sofaen, noe som er bedring fra i går.. men merker fortsatt at jeg er kvalm.. mulig det føles enda bedre etter et par timer der.

Ho var veldig hyggelig og virka som ho kunne sakene sine. Fikk også nåler for hosten min, legen tror jeg har en type lungebetennelse som går om dagen.. husker ikke hva den heter og det er ikke noe jeg kan for å bli det kvitt.. ut i fra hosten min trodde akupunktøren det også, satte uansett nåler for å løsne slimet i halsen og roe hosten så håper om et par uker at energi nivået i meg har steget litt :))
Har trua på detta altså :)

Back
Topp