Akupunktur for vending av baby i sete- og tverrleie.

Elba

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
I dag har jeg hatt jordmortime (uke 34) og hun kunne bekrefte at mini fortsatt ligger i sete. Det har han gjort så lenge jeg kan huske, så hun virket ikke veldig optimistisk på at han skal snu seg selv. Om to uker blir det derfor manuell snuing og om det ikke hjelper, CT av bekken og evt. planlagt keisersnitt.

Siden jeg er litt skeptisk til dette, bestilte jeg min første time til akupunktur og fikk den en time senere i stad :)

Tenkte jeg bare skulle fortelle at dette var ingen big deal, jeg fikk noen nåler i tærne og foten samt hånda og lå der en halvtimes tid og slappet av (les: sovnet :P)
Skal gå to ganger i uken, så blir spennende å se om det hjelper!

Foreløpig anbefaler jeg det i alle fall, det er minimalt med vondt i forhold til fordelene hvis det fungerer.

Lykke til dere andre med sta baby i magen, hva dere enn velger å prøve :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3

Jeg er åpen for modningsakupunktur :-) Men akupunktur for å snu huleboeren hvis h*n sitter fast der inne..? Hmmm skeptisk :-/
(I will eat my words hvis mini snur seg..hehe)
Men TENK om det går bra..? Hvor mange uker er du? Manuell snuing er ikke noe morsomt...Glad jeg slipper det, snuppa her snudde seg omsider :-) Gi oss en oppdatering da!!

Ah...ser du har termin 25 juli ja....Da har jo huleboeren sjanse til å snu seg...Men hva sier akupunktøren ang hvordan nålene kan være behjelpelig til å SNU ungen? Ved modningsakupunktur stimuleres noen punkter som gjør at ekstra mye blod strømmer igjennom vagina og det kan hjelpe til med modning...Men hva er den kjemisk/fysiologiske reaksjonen som skjer i kroppen ved snu-akupunktur?
-Ble litt nysgjerrig nå! :-D

For å være ærlig; aner ikke! Jeg får sette i gang å Google :) Men jeg kjente det ble mer aktivitet underveis mens nålene satte i, og han har beveget seg mye mer til sidene etter timen i dag. Har lest om mange som har gjort det, og stiller meg mindre skeptisk til nåler i tærne hvorpå han selv prøver å snu seg enn at de med "makt" skal dytte han rundt inni der. Hehe.

Føler uansett det er verdt å prøve før rumpa fester seg og det er for sent :) han har som sagt ligget på denne måten så og si "hele" svangerskapet, så det virker som om han har tenkt å bli om vi ikke gjør noe.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kineserne har visst i flere generasjoner brukt noe de kaller for en Moxa-varming (en type sigar) på akupunkturpunktet i lilletåen. Det er derfra man har begynt å bruke nåler med godt resultat:

"Medisinsk forklaring på fenomenet:
Moxa på BL 67 fremmer sekresjon av adrenocorti- cotropt hormon. Dette fører til at det frigies østrogen og prostaglandin fra morkaken som fremmer kontrak- sjoner i livmoren og stimulerer foster aktivitet, noe som i sin tur igjen bidrar til at fosteret snur seg."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Back
Topp