Aktivt foster = Aktivt barn?

Kindermamma

Elsker forumet
Februarhjertene2017
It's gonna be May 2019
Har et par venninner som snakker om hvor aktive barna deres var i magen og hvor aktive de er nå. Det jeg lurer på er hvilken erfaring dere har, dersom dere har noen å komme med :)
Personlig har jeg en veldig rolig liten krabat og er derfor litt håpefull på at lille mini kommer ut like rolig. Vel og merke så er lille mini tidvis så rolig at jeg blir bekymret, men det er bare mammahjertet som uroer seg for mye :laughing002

Med min familie og mannen sin familie kommer det nokk et barn med ADHD. Veldig arvelig og mannen og Mangen andre i mannens familie har ADHD og min mor og onkel har det. Så blir nok minst like aktiv som i magen :)

Sniker her. Min var turbo i magen, og har vært turbo siden. Men å være aktiv og turbo har ingenting med ADHD og gjøre. Blir dumt å sammenligne de to :)

Min sønn var omvendt ikke så veldig aktiv i magen, men turbo når han ble født. Og så lenge astmaen hans er under kontroll så er han fremdeles turbo...

Alle mine 4 har vært veldig aktive i magen. Har 3 relativt rolige barn ☺ så det stemmer ikke ;-)

Min første var veldig rolig i magen og er fortsatt en ganske rolig 8-åring. Seksåringen var mer urolig i magen og er mer aktiv. Denne gangen har jeg en enda mer aktiv mageboer så jeg er litt spent på om det vil vise seg utenfor magen og

Akkurat det der har jeg tenkt på og :p
Men mer det at jeg er jo på beina hele dagen så da er han rolig. Vil han være avhengig av at vi bysser og bærer for at han skal sovne?

Litt av grunnen til at jeg begynte å lure også, er jo fordi begge vi som foreldre var veldig rolige som barn. Hadde vært kjekt med en første som er noe rolig så overgangen ikke blir helt ekstrem :P

Sjefen på jobb snakket om dette for noen uker siden. om at barna var veldig lik som de var i magen nå i dag. Min gutt var litt rolig i magen og i mange måneder etterpå. før han plutselig ble helt i hundre. han kan jo bli roligere senere. under 2 år

Min var ganske rolig i magen, men spente fra seg når han gjorde det :) ut kom en gutt som sjeldent sitter i ro :p Denne er enda roligere, men det gir meg overhode ingen forventninger :)

Ho eldste var aktiv i magen, men "bedagelig" etter at ho kom ut. Ho yngste var rolig i magen, men har ikke gjort noe annet enn å løpe siden ho lærte å gå men begge har gode sovehjerter da :)

Her har alle tre vært like når det kommer til aktivitetsnivået i magen (ihvertfall så synes jeg ingen av de skiller seg ut den ene eller andre veien), men nr. 1 kom med kolikk i 4 måneder og påfølgende søvnproblemer (bl.a. avhemgig av å bli bysset fordi vi bysset så mye når hun hadde kolikk) frem til hun var 9 måneder. Etter det har hun vært aktiv og er det fremdeles (4,5 år), mens nr. 2 har vært rolig og forsiktig fra første stund og er det fremdeles (2,5 år) i forhold til storesøsteren sin. Så vi har bestilt en kopi av nr. 2 når det kommer til aktivitetsnivå og hvor "enkel" hun har vært å ha med å gjøre :p

Min var veldig aktiv i magen. Pleide p si til elgen min at jeg mistenkte indre blødninger fordi det var utrolig vondt med de sparkene hans. Han er veldig aktiv, men på en kontrollerbar måte. Utrolig koselig unge

Begge mine var veldig aktive i magen, og er full fart enda :P hehe. Nå er det rolig gutt i magen, så blir spennende og se om han er rolig på utsiden av magen også ;)

Back
Topp