Aktivitetsnivå som gravid og barnets aktivitetsnivå

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg leste en artikkel for en stund siden om gener, og hva det er som gjør at vi er som vi er. Det fikk meg til å tenke litt.
Da jeg var gravid med eldste var jeg en sofagris. Ingen trening, spiste det jeg ville. Hun er en unge som lett kan sitte inne og se på tv hele dagen om hun hadde fått lov, og hun sovner lett.
Med yngste trente jeg masse, og yngste er veldig aktiv og sovner ikke av seg selv.

Hvordan er det hos dere? Har dere merket noe forskjell i aktivitetsnivå til ungene om svangerskapene har vært forskjellige?

Motsatt her:P Lurer fortsatt på hva som gikk galt under forrige svangerskap, siden han er så urolig på alle mulige måter:P

Stemmer ikke med førstemann her... får vente å se med nr 2:happy:

Stemmer ikke helt. Med eldste lå jeg rett ut pga bekkenløsning. Lat unge men nekter å legge deg. Med yngste hadde jeg ingen plager og lekte med eldste hele dagen. Han er aktiv hele dagen men sovner så fort han legger seg.

Var aktiv som gravid, og hadde en baby i magen som holdt meg oppe om nettene. På det værste måtte jeg gå opp og ned trappene om natten for å få henne til å roe seg ned inni der. Nå er hun 10 mnd og det er egentlig ganske likt enda.. Veldig aktiv og liker ikke å sove. Men igjen så er hun lik meg som baby, så kan jo være derfor også

Har to barn en rolig og en aktiv. Jeg var veldig dårlig i begge svangerskap så ble ikke mye fysisk aktivitet.

Jeg var nok ikke en av de mest aktive, men prøvde å være i fysisk aktivitet minst en time til dagen med 30 min tur 2 ganger, og spiste veldig sunt i hverdager men unnet meg av og til noe godt på lørdager. Og lå mye på sofa eller i sengen.
Min sønn er en aktiv gutt som liker at ting skjer, men er også glad i å se litt TV og finner veldig roen inne og kan sitte å bygge togbane alene i flere timer, og alltid sovet veldig godt, nettene har aldri vært et problem her (utenom tilfeller med sykdom og en liten periode med nattskrekk) og må helst vekkes på dagene også.
Så vet ikke om det har noe sammenheng

Back
Topp