Aktivitetsnivå på baby!

Bruker187cat

Forelsket i forumet
Syns det er så rart..
I går sparket og turnet han hele dagen inni der, med sterke spark osv :) utrolig god følelse!!
I dag har jeg såvidt kjent han 1,2 ganger.. Slik er det ofte.. Blir så bekymra de dagene det er lite at jeg må frem med doppleren (inkl i dag) fine lyden <3

Noen som har gått gravide før som har samme erfaringen eller??

23 uker i dag - morkake forann.

Jeg var veldig bekymret da jeg gikk med eldstemann, han var veldig aktiv fra jeg begynte å kjenne spark og så plutselig kjente jeg han ikke på flere dager, men det var såpass tidlig at jeg ikke måtte kjenne han hver dag og jeg var tilfeldigvis innom legen som lyttet etter han og alt var fint :)

Senere i svangerskapet har jeg snakket med JM hvis bevegelsesmønsteret har endret seg mye, var inne til ul en av gangene med eldstebror, jeg var egentlig mer en beroliget av at jm lyttet til han, men hun ville at jeg skulle ta en tur inn for sikrest skyld.
Jeg tenker at så tidlig som dette vil det jo variere en del så bekymrer meg ikke så mye enda :)

For meg både i dette, og i forrige svangerskap lå/ligger morkaken foran. De dagene beina og armene til leieboeren slår mot morkaken, eller mot ryggen min kjenner jeg det ikke noe særlig. Noen dager kjenner jeg ikke i det hele tatt. Forrige svangerskap måtte jeg drikke noe med sukker eller koffein for å få fart på det. Jeg har ikke dopler. Denne gangen er der ofte nok å dytte litt, så legger vesla seg litt annerledes :) Man er ganske avhengig av å kjenne liv for ikke å bli stressa (det er jeg i hvert fall)

Jeg har det også sånn, i helgen har hun tatt helt av, mens i dag er hun helt rolig, kjenner henne litt innimellom da:) jeg har ikke morkaka framme. Er 24 uker i morgen, tror ikke det er grunn til bekymring Hehe, men vi bekymrer oss vel for alt, spesielt vi som venter vårt første :)

Ja jeg trodde jeg skulle bli roligere når jeg endelig kjente bevegelse, men den gang ei, nå kjenner jeg jo etter en dult hver time, hver dag :p
Så ikke akuratt roligere nei ...

Men fant jo hjertelyden i dag også :) så da er jo ting bra, ligger på det den pleier å ligge på også :)

Så da er det vel bare noen dager han ligger å sparker inn over eller treffer direkte på morkaken..

Men tror dere at jeg bør kontakte lege/JM og fortelle om det forskjellige aktivitetsnivået eller er dette veldig normalt??

Nettop begynt å kjenne bevegelse så dette var liksom ikke noe tema på sist kontroll (2 uker siden)

Min JM sa at det er først etter uke 24 man bør kjenne liv hver dag. Min morkake ligger også foran, så jeg har ikke kjent så mye spark enda. Er 20+1. Mange kjenner vel ikke spark på samme måte heller, med morkaka i veien. Jeg kjenner etter hvor han ligger, og at han har flyttet på seg senere. Det er jo bevegelse det og:)

Her er lillegutt veeeeeldig aktiv enkelte dager (litt slitsomt noen ganger :p ), og kan plutselig være så stille en dag at jeg blir litt engstelig :) Bruker vanligvis å dytte litt på magen om det har gått mange timer..og får som oftes et kraftig dult tilbake ;)

Tror det er veldig vanlig at aktiviteten til de små varierer fra dag til dag. Når jeg gikk med guttungen husker jeg at det varierte veldig hvor aktiv han var i allefall :)

Ja jeg trodde jeg skulle bli roligere når jeg endelig kjente bevegelse, men den gang ei, nå kjenner jeg jo etter en dult hver time, hver dag :p
Så ikke akuratt roligere nei ...

Men fant jo hjertelyden i dag også :) så da er jo ting bra, ligger på det den pleier å ligge på også :)

Så da er det vel bare noen dager han ligger å sparker inn over eller treffer direkte på morkaken..

Men tror dere at jeg bør kontakte lege/JM og fortelle om det forskjellige aktivitetsnivået eller er dette veldig normalt??

Nettop begynt å kjenne bevegelse så dette var liksom ikke noe tema på sist kontroll (2 uker siden)

Trur ikke du skal bekymre deg så mye ennå ;)

Back
Topp