Aktiviteter på tenerife?

mamma 30.01.08

Glad i forumet
Noen som har vært der og har noen gode tips? Vi skal i siam park og loro dyrepark, men er det noe ellers man Bør få med seg? Vi reiser neste helg.

Teide!!! Ta med dere gode klær bare :-)
Vi vandret også i en dal, husker ikke hva dem heter, men egner seg for litt større barn, typ 8+
Finnes også en vannpark der

Teide!!! Ta med dere gode klær bare :)
Vi vandret også i en dal, husker ikke hva dem heter, men egner seg for litt større barn, typ 8+
Finnes også en vannpark der
Oki. Vi har med en 2 åring også. Mulig å bruke en trille der? Han er flink å gå selv altså, men om det er veldig langt så vil han nok bli sliten.

Vi var flere dager i den vannparken oppfor Americas (Siam Park) og både store og små digget det. Heftige vannsklier for gutta, varnebasseng med masse gøy for frøkna og kunstig strand for mor.

Americas var en fin by å rusle rundt i på kveldene. Kommer nok til å bo der om vi reiser tilbake. Sist bodde vi skikkelig avsides i Los Gigantes...

Teide var også verdt å få med seg (vi hadde med litt større barn og leiebil) Kjørte med det samme over resten av fjellet og ned til Santa Cruz, der det ble litt shopping.

Båtturer synes jeg alltid er deilig avbrekk på de varmeste dagene.

Vi hadde leiebil og kjørte til Teide. Absolutt verdt å få få med seg. Var bare oppe på turistseneteret. Tok ikke taubanen helt til toppen.Vil ikke tro det er tilrettelagt for vogn dit. Men på turistseneteret går det fint, men masse folk. Det største var egentlig å reise gjennom det utrolige lavalandskapet. Fikk en følelse av å være på månen eller grand canyon. Og 3 åringen fikk opplevd sitt store mål som var å tisse på lava ;) Kjørte til Santa Cruize og et kjøpeseneter etterpå. Ving arrangerer også bussturer dit, men var deilig å ha leiebil og kunne stoppe akkuratt hvor vi ville langs veien for å ta bilder :)

LoroParque er en helt fantastisk flott park, men dit ser jeg dere skal.

Jeg ville nok ha valgt Aqualand i Costa Adeje fremfor Siam Park med så lite barn. Ble anbefalt dette av andre som hadde vært der med mindre barn. Leste også en del om begge parkene som gjorde at jeg heller ville ha tatt turen dit med min 7 åring og 3 åring. Nå endte det med at vi ikke dro noen av stedene men Siam Park er mest for større barn som tørr å ta vannsklier.

Back
Topp