Aktiviteter med nyfødt

Hulda

Forelsket i forumet
Mini er tolv dager gammel, og vi begynner å bli rastløse av å være hjemme uten planer... Redningen har vært at vi har fått besøk omtrent hver eneste dag og vært på besøk selv... Nå er det ingen flere å besøke...:p Noen som har tips til hva vi kan finne på?
 
Vi har ei fra før så vi er en del i familieparker, vurderte å dra til Bø badeland men siden jeg ikke kan bade enda venter vi med det. Ellers triller vi, drar på café, var på tivoli i overigår, stranda når det er vær til det. Ellers ordner vi litt her hjemme siden vi blir å selge i løpet av vinteren/neste vår :)
 
Trille tur i skogen, trille rundt i byen, på brygga. Det er blåbær i skogen. Fant litt kantarell også!

Kunstmuseum? Kanskje det er sånn babykino der du bor?

Her hjemme har vi lest dikt av Sigbjørn Obstfelder, hehe. Underholdende. Jeg lever meg inn og dramatiserer for ham, har det veldig gøy :)

Leser generelt det jeg vil lese selv høyt for ham.

Og har hørt på klassisk musikk, gøy å se ansiktsuttrykket hans ... sjekk denne http://time.com/3903991/classical-music-toddler-children/
 
Vår er 8 dager i dag, og vi går mye trilleturer, innom kafeer og slikt. Sover en del og koser mye med baby de dagene vi ikke orker å gå ut, og på kveldene når han sover prøver vi å få litt kjærestetid mellom ammingene :) hadde tenkt oss på babykino, men har sett den ene filmen som går, og ikke særlig gira på de andre, hehe.
 
Vi har en på 2 år også, så vi prøver å gjøre litt småting for hans del også. Stranda i dag, i går var vi på et opplegg på ei kai der det var fiskekonkurranse og Elias-båten, en annen helg var vi på museum med dyr o.l.
Sist var vi på telttur da storebror var 7 uker. Med de bittesmå babyene kan man jo nesten gjøre alt da, de er jo så enkle å ha med seg på ting. Verre med en 2 åring, hehe :)
Turer både med vogn og med bæresele/-sjal funker jo fint...
 
Heldige dere, som orker ting og har tid til det!

Her er lille 3 uker gammel, og vi har såvidt begynt å ta imot andre gjester enn besteforeldre og tanter/onkler. Har kun vært hos mormor på besøk noen ganger. Ellers gråter hun en del hvis vi prøver oss på butikktur, og jeg blir fryktelig sliten av ingenting - evig nok med klesvasken i tillegg til ammingen egentlig. Føler ikke jeg gjør annet enn amming når jeg ikke sover.

Er jeg alene om å ikke være klar for kafé og fornøyelsesparker enda?
 
Heldige dere, som orker ting og har tid til det!

Her er lille 3 uker gammel, og vi har såvidt begynt å ta imot andre gjester enn besteforeldre og tanter/onkler. Har kun vært hos mormor på besøk noen ganger. Ellers gråter hun en del hvis vi prøver oss på butikktur, og jeg blir fryktelig sliten av ingenting - evig nok med klesvasken i tillegg til ammingen egentlig. Føler ikke jeg gjør annet enn amming når jeg ikke sover.

Er jeg alene om å ikke være klar for kafé og fornøyelsesparker enda?


Tviler sterkt på du er alene:) jeg har aldri orket styrte utav huset noen av gangene før det er gått flere uker.Herlig å bare bli kjent,og ha roen rundt oss:) litt annerledes nå som jeg har to barn fra før ,da må vi jo etterhvert lufte oss men det blir ikke første uka:)
 
Heldige dere, som orker ting og har tid til det!

Her er lille 3 uker gammel, og vi har såvidt begynt å ta imot andre gjester enn besteforeldre og tanter/onkler. Har kun vært hos mormor på besøk noen ganger. Ellers gråter hun en del hvis vi prøver oss på butikktur, og jeg blir fryktelig sliten av ingenting - evig nok med klesvasken i tillegg til ammingen egentlig. Føler ikke jeg gjør annet enn amming når jeg ikke sover.

Er jeg alene om å ikke være klar for kafé og fornøyelsesparker enda?

Skal sies at jeg har vært knust etter lengre turer og har måttet sove og hente meg inn igjen, og vi trives godt hjemme også. Men varmen har gjort at vi har dratt ut for å lufte oss. Aircondition på kjøpesenter har vært veldig digg når vi har 27 grader hjemme i leiligheten :D vi er ikke ute mye eller lenge :) fornøyelsespark hadde jeg aldri orket.
 
Heldige dere, som orker ting og har tid til det!

Her er lille 3 uker gammel, og vi har såvidt begynt å ta imot andre gjester enn besteforeldre og tanter/onkler. Har kun vært hos mormor på besøk noen ganger. Ellers gråter hun en del hvis vi prøver oss på butikktur, og jeg blir fryktelig sliten av ingenting - evig nok med klesvasken i tillegg til ammingen egentlig. Føler ikke jeg gjør annet enn amming når jeg ikke sover.

Er jeg alene om å ikke være klar for kafé og fornøyelsesparker enda?

Nei, du er ikke alene. Jeg orket knapt å dusje da pappaen kom hjem fra jobben, fordi jeg ammet 24/7, og babyen ikke ville sove noe annet sted enn ved puppen.
Så kom kolikken..

Det er en grunn til at man anbefales å ta det med ro og senke farten i begynnelsen, for den tiden får man ikke igjen, og brått sover ikke babyen en dritt, og man er kjempesliten. :p
(Det kan endre seg på dagen..)

Bare ta det helt med ro, sov når babyen sover, glem husarbeid, besøk og cafeer. Det finnes der senere.
Nyt å se på og lukte på babyen, og vit at for ham/henne, er kos på fanget ditt mer enn nok underholdning. ;)
 
Heldige dere, som orker ting og har tid til det!

Her er lille 3 uker gammel, og vi har såvidt begynt å ta imot andre gjester enn besteforeldre og tanter/onkler. Har kun vært hos mormor på besøk noen ganger. Ellers gråter hun en del hvis vi prøver oss på butikktur, og jeg blir fryktelig sliten av ingenting - evig nok med klesvasken i tillegg til ammingen egentlig. Føler ikke jeg gjør annet enn amming når jeg ikke sover.

Er jeg alene om å ikke være klar for kafé og fornøyelsesparker enda?
Du er ikke alene.
Lillebror er 2 uker imorgen, og jeg føler det er nok å bare være hjemme.
Vært på besøk hos de to oldemødrene hans, og en tur hos mine foreldre +hatt besøk av nærmeste familie.
Blitt noen legebesøk pga brystbetennelse og var stress å skulle rekke timeavtaler. Så har begrenset hva jeg går med på å gjøre.
Sliter med bekkenet så en trilletur rundt husene her er mer enn nok enda.
Men på fredag kommer storebror hjem fra 2ukers ferie, håper at formen min er såpass at vi kan dra på besøk, trille litt turer og kanskje ta en kafetur eller tur på stranden da, så han slipper sitte inne med oss.
 
Det er ikke så mye som skjer her heller. Hun er to og en halv uke nå, og vi holder fortsatt på å bli kjent med henne. Å være ute av huset kan fort bli en utfordring, men med amming og ny bleie før vi går ut har vi litt å gå på. Et par trilleturer i nabolaget har gått fint. En til sentrum gikk skikkelig skeis, for da var hun tydeligvis sulten uten å få til å spise. Skriking ustanselig til vi kom hjem. Samme i Frognerparken, hvor vi fikk ammet og skiftet bleie på en benk, men hun spiste ikke nok, og hylskreik helt til vi kom til bilen og fikk ammet mer. Hun skriker så intenst, så det frister nesten ikke å ta henne med ut. Får selv vondt langt inni sjela. Prøvde å ha henne med på uterestaurant med svigermor også, og det gikk greit helt til siste bit av maten. Da var det fullt inferno igjen. Derimot har hun vært helt eksemplarisk et par dager nå, hvor vi har pakket ned den gamle leiligheten for flytting. Skikkelig flaks. Så for meg at mannen min måtte ta alt alene. Vet jo aldri hva dagen bringer med henne. Håper at det går seg til etter hvert, og at vi blir enda bedre kjent med henne og hennes behov. Men joa, kjenner litt på rastløsheten når vi sitter hjemme et par dager uten å gjøre noe som helst (selv om vi sikkert trenger den hvilen vi kan få).
 
Sist var jeg ute å løp dagen etter fødsel. Skulle få max ut av de to ukene mannen hadde hjemme.

Lillebror er 2 uker i morgen og vi har vært på stranda to ganger og lekeplassen en gang. Vi har også en fra før som krever underholdning.

Jeg kan ikke gå pga bekkene enda, så er rimelig låst til hjemme.
 
Sist var jeg ute å løp dagen etter fødsel. Skulle få max ut av de to ukene mannen hadde hjemme.

Lillebror er 2 uker i morgen og vi har vært på stranda to ganger og lekeplassen en gang. Vi har også en fra før som krever underholdning.

Jeg kan ikke gå pga bekkene enda, så er rimelig låst til hjemme.
Ånei, ble bekkenet ditt også verre etter fødsel eller? :/ 3,5 uke siden fødsel her, og ting går greit så lenge jeg holder meg hjemme, men tar jeg meg en tur ut har jeg vondt resten av dagen og gjerne også neste dag.
 
Ånei, ble bekkenet ditt også verre etter fødsel eller? :/ 3,5 uke siden fødsel her, og ting går greit så lenge jeg holder meg hjemme, men tar jeg meg en tur ut har jeg vondt resten av dagen og gjerne også neste dag.

Ja, samme her. Men har blitt bedre, men fortsatt langt igjen..må snart få ringte en kiropraktor.

Klarte å gå litt i går, men kjente der godt på vei hjem og resten av dagen i går.
 
Her er lillebror 11 dager og med storebror ennå hjemme til midten av august så blir det å prøve å aktivisere han mest. Lekeplass, tur osv. Men nå ser det ut som lillebror kommer til å bli akkurat lik lillebror som nyfødt, en baby som ikke skal ligge i vogn, være i bæresjal, eller noe, bare hyler da og skal kun ligge til meg og puppen. Utrolig slitsomt og blir han lik storebror så kommer det til å fortsette noen måneder til noe som innebærer at jeg er mest lenket til sofaen.
 
Så godt å lese at det er flere som tar livet med ro... Vår lillegutt er 13 dager og vi har kun trillet rundt husene her, og en liten tur på butikken. Ellers er vi bare hjemme og koser oss! Men jeg sitter og ser på Instagram den ene etter den andre med nyfødt som er ute på kafé, rekker å sminke seg og hele greia... Og så begynner jeg å lure på hvorfor ikke jeg kan gjøre alt det der og?

Men, denne tiden går så fort og man får den ikke tilbake! Så jeg gidder ikke insta mer og vil gi fullt fokus til lille. Plutselig er han blitt stor!
Alt er uansett så uforutsigbart, det er veldig greit å være nært hjemme.

Plenty av tid senere!
 
Back
Topp