Aktiviteter med/for de små

Kiiwi

Glad i forumet
August 2018
Septemberhjertene 2018
Hva gjør dere på om dagene, sånn utenom å leke på gulvet og trille tur?
Hva er gøy å gjøre sammen når de er så små som nå?
 
Vi synger, skravler, leker, leser...
Går mye i "borte - tittei" og sanger med bevegelse.
 
Går minst en tur hver dag :)
 
Gjør ikke så mye som jeg skulle ønsket. Vi sliter en del med sovingen for tiden, så jeg er ganske utslitt.. Men var i Pirbadet på lørdag og mandag, hadde hjemmedag idag, 5mnd kontroll hos hs imorgen, skal bort på middag på torsdag, og tenkte å dra å bade igjen på fredag :)
 
Bading en fast dag i uka, blir liksom "sparket bak" til å måtte komme oss ut på noe minst en dag.. Ellers suller vi hjemme på matta og trasker turer.
 
Babysang, her i omtådet det er lagt opp eiga gruppe som passar frå nyfødt til ca 1,5 år. 30 min opplegg, så felles lunsj etterpå (niste). Veldig bra, og lavterskel, opplegg :)

Ellers blir det babydate med andre kjente i perm, fortrinnsvis heime hos nokon, så kidsa kan rulle rundt på golvet ilag.
 
Gøy å lese hva andre gjør
Vi gjør ikke så veldig mye egentlig... ligger mye på matta og prater, leker og surrer, prøver å få tiden til å gå og Åsgårdstrand vi på «oppdagelsesferd» i huset, lar han se på og studere ting han interesserer seg for. Han er veldig lykkelig når vi stopper foran speilet, selvdiggeren
 
Bruker hele dagene på å prøve å sove for tiden. Ellers prøver vi å besøke andre i permisjon av og til, eller familie som er hjemme. Trille tur gjør vi altfor sjelden, men det er godt med frisk luft. Men blir msnge dager hjemme på matta, synge, utforske og prøve å gjøre litt klesvask feks. :p
 
Synger, titter på leker og i speil. Er med på babysang og babysvømming. Prøver å slappe av litt mens storebror er i barnehagen
 
Leker med litt forskjellige ting
Barselgruppe og andre babytreff
Lite trilling men skal skjerpe meg der
Ellers går det i soving og små rutiner her og der.
 
Bruker halve dagen på å enten få henne til å sove eller ha henne sovende på meg...

Blir mye underholdning på gulvet nå som hun prøver krabbe og kommer seg overalt.

Vognen er også spennende igjen så prøver trille de dagene det er opphold og ikke for kaldt.

Innimellom besøk. Ellers holder vi oss bare hjemme, jeg er ganske sliten for tiden og har kroniske smerter som preger en del.
 
Leker en del på gulvet, hører på musikk, er ute på tur, møter venninner og synes dagene går så fort :hungover:
Hun digger å rulle rundt om dagen, se seg selv i speil eller på tlf er veldig spennende. Titter i noen bøker. Rullerer litt på lekene. Siden vi har vært bortreist en mnd så virker det som hun er veldig fornøyd med å være hjemme med vante ting og få rulle på gulvet med tilskuere :)
 
Vi går på babysang en gang i uka og barseltreff omtrent ukentlig. Har også meldt oss som besøksbaby, så nå blir det snart barseltreff på eldresenter :) :)

Ellers leker vi på gym, leser, synger og lager mat til henne og resten av gjengen. Så er det henting av eldre søsken, og når de er hjemme går dagen fort som fy.
 
Vi leker masse, synger, rim og regler. Triller vogn når det ikke er for kaldt eller blåser mye. Akkurat nå lite på grunn av dårlig måking og hauger av snø + lave temperaturer. Har tilbud om babysang, trilletreff, barselstrening osv. Men i.o.m at lille trenger ro rundt seg ved sovetider så synes jeg tidspunktene for i hvertfall babysang ikke er så passende.. litt mer tiltak å reise ut nå på vinteren og merker jeg.
 
Synger mye, gjerne bevegelsessnger :) Leker, triller tur/bærer tur, babysang og barseltreff. Tida flyr!!
 
Vi får ikke vært ute utenom kontroller på sykehus og hos HS, men jeg har begynt å ta henne med på treningen min, som jeg gjør hjemme i stua. Styrketrening med bebbis. Lea holder på å le seg ihjel når jeg tar squats. Veldig populært :hilarious:
 
Veldig lite :) Kulde og mye snø har gjort at det har blitt lite turer i det siste, ellers prøver jeg å få gått en tur hver dag.
Men her går dagene med til levering av ungene i bhg, så har man noen korte timer med amming, lek, husarbeid og legging (og kaffe foran tv-en:hilarious:) før det er på tide å hente i bhg. Så er det lek, middag og legging... Og sånn går no dagan:angelic:
 
Bading, har babysang, danser, spiser mat/prøver feederen, trener med gymball (de ligger oppå), ser på TV, triller tur, lager hånd/fotavtrykk...
 
Back
Topp