Aktiviteter i Kristiansand by? (med barna)

Pearl

Forumet er livet
Vi skal til Danmark i sommer og skal ta ferga fra Kristiansan. Ettersom vi har et stykke å kjøre dit har vi booket hotellrom i Kristiansand en natt. Det betyr at vi får vel en dag i Kristiansand å slå i hjel og da trenger jeg gode tips til om det er noe vi kan finne på.. Dyreparken er uaktuell da vi skal i to parker i Danmark, vi ønsker å finne på noe i sentrum annet enn å gå på kafe/i butikker.. Takker for alle tips!!

I enden av Markens (den lange handlegata) finner du en stor plass med en flott lekeplass... Og litt bortenfor der er bystranda..

image

image

Fiskebrygga er jo og en slager, der har de inenndørs fiskemarked med saltvannsakvarie med fisk og skalldyr som man kan kjøpe (og spise).   Stor stas for ungene, da alt er i ok høyde.  Lukter høgg riktignok, men gu' så gøy!

Eller så er Ravnedalen også et fint parkområde med utrolig flotte omgivelser!

Da ville jeg tatt en tur på bystranda, og i fontene parken (som jeg kaller det). 

monaogmini skrev:
Da ville jeg tatt en tur på bystranda, og i fontene parken (som jeg kaller det). 

Nupen-anlegget ja.. i Tresse :) Det er der i enden av Markens..

Supert - her var det jo mye morro å finne på! Tusen takk for mange gode forslag!

stva skrev:

Dollface skrev:

monaogmini skrev:

*Kremt kremt*   Otterdalsparken heter det!! ;)

jammen fontena heter nupen-anlegget :P på folkemunne jaffal..

Dollface skrev:

stva skrev:

Dollface skrev:

monaogmini skrev:

*Kremt kremt*   Otterdalsparken heter det!! ;)

jammen fontena heter nupen-anlegget :P på folkemunne jaffal..

Jaaa, vet :)  Måtte bare erte litt. :P

Sier som de andre her
- Fiskebrygga, med fisker og andre sjødyr man kan se på
- Nupen -parken
- Lekeplassen i Tresse
- Bystranda (hvis det er bra vær)

Disse ligger på rekke og rad langs sjøen. 
Ellers kommer det jo litt an på hvor gamle barna er? 

Back
Topp