aktiviteter i bursdag

~Caritatem~

Elsker forumet
MayDay2021
skal feire 6års dag i helga, og trenger tips til hvordan jeg skal leggeopp dagen.. er fra 12-14..
har ikke vært i barnebursdag tidligere så aner ikke hva som er vanlig å ha av leker eller aktiviteter.. alle tips mottas med stor takk :D

Mat frilek eventuelt skattejakt mer mat og så er det snart hjem :) 2 timer går fort :). De trenger ikke så mye aktivsering bare for 2 timer :)

To timer flyr! Vi hadde pølser og kaker, så fikk alle fiske hver sin godtepose, så var det flasketuten i fbm gaveåpning. Vips var det over og barna var glade ♡

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Skal ha 5 årsdag selv i helgen og har ikke tenkt å aktivisere barna. Det klarer det fint selv i to timer :)

Hadde bursdagsfeiring i helga og kun mat/kaker,godisen sto på bordet og da kun frilek.De rakk ikke annet på to timer

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Mat frilek eventuelt skattejakt mer mat og så er det snart hjem :) 2 timer går fort :). De trenger ikke så mye aktivsering bare for 2 timer :)

signerer denne

Vi laget "picknick" på stuegulvet med 10 jenter, kake, litt godis. Vi lekte rødt lys og flasketuten peker på, resten gikk i frilek :)

Vi hadde selskap i helga, foruten å gjemme godteposer ute, så
var det bare frilek. Mest for at barna helst ville det.
I tidligere selskap har vi hatt dans til musikken stopper, barna
har syntes det har vært kjempegøy.

Nå er jeg blankt motstander av frilek (i større grad) i barnebursdager, jeg da. Jeg tenker at i en bursdag skal man gjøre ting som er litt anderledes enn vanlig lekebesøk. Alle skal være med, alle skal ha like referanser. Barna skal oppleve at de voksne er med på en feiring. Lite godt kommer ut av for mye "uorganisering" i en slik setting.

Vi har hatt ulike typer bursdag: et år hadde vi utebursdag med refleksløype i skogen-med ulike poster/aktiviteter (hvor poenget var å hjelpe ninjago å finne igjen en skatt som var røvet). Mat rundt bålpanne og akekonk etterpå. Mai-gutten hadde 17.mai bursdag med potetløp, sekkeløp, pilkast, fiskedam i fjor. 7.åringen hadde i desember hjemmebursdag hvor vi delte dem i 3 grupper: 1 bakte pepperkaker, 1 spilte kort med voksen, en hadde legokonk, så rullerte vi.

Sent from my iPhone using BV Forum

Grimasekonkurranse! Det hadde jeg alltid i mine barnebursdager:) Ellers hadde vi flasketuten peker på. En annen ting som jeg synes er veldig hyggelig er å invitere foreldrene inn på kake og kaffe når de henter. Men det kommer så klart ann på hva du orker, hvor stor plass du har o.l.

Mat, frilek, kaker. Det er mer enn nok spennende å leke med andres leker på et nytt sted. 2 timer går fort inkl mat. Ha en aktivitet i bakhånd i tilfelle. Ta den ring, gjemsel, flasketuten peker på, sett halen på grisen...

Sent from my iPhone using BV Forum

Skal ha bursdag selv i helgen og her blir det frilek. Mat og kaker tar tid. Og så er det jo spennende med andre sine leker. På gjesterommet henger vi opp diskokule og har på musikk.

Back
Topp