Aktiviteter i barnehagen?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Er det noen faste aktiviteter i barnehagen til barna deres? F.eks turdag, skogdag, bytur eller lignende? Er det noen aktiviteter i barnehagen som du savner?
 
De har faste turdager, og dager i gymsal. Neste år får de også faste dager i svømmehall. Jeg er fornøyd jeg, fint med noe organisert, og ellers mye fritt, slik at barna får lekt som de vil.
 
Fast turdag. Bakedag annenhver uke. Har også trimrom. Lesestund. Variert og fint :)
 
Fast turdag hver mandag. Han har også begynt på turgruppe, så han er i tillegg ute tirsdag og fredag.
Ellers så har de hver femte uke, kjøkkentjeneste, hvor de er med å lager varm lunsjen.
En gruppe drar til stallen hver uke, så hver sjette uke er han i stallen.
Ellers er det jo mye frilek og variert i forhold til formingsaktiviteter, lesestund, samlinger.
 
Fast turdag hver mandag. Han har også begynt på turgruppe, så han er i tillegg ute tirsdag og fredag.
Ellers så har de hver femte uke, kjøkkentjeneste, hvor de er med å lager varm lunsjen.
En gruppe drar til stallen hver uke, så hver sjette uke er han i stallen.
Ellers er det jo mye frilek og variert i forhold til formingsaktiviteter, lesestund, samlinger.
Åååå så heldige dem er som kan dra i stallen. Får dem ri?
 
Vi har fast ukesplan, men har gitt beskjed til foreldrene at det er en veiledning og at endringer kan skje. Gir ikke beskjed om endringene ikke har noe betydning for foreldrene. Endrer vi turdagen gir vi beskjed. Vi er gårdsbhg og har stall annen hver uke og den får vi ikke endra på;)
 
Nå har hun akkurat begynt på ny avdeling (de to eldste kullene) og tror det er mer som kommer til å skje nå. Fram til nå så har det eneste vært tur til bokbamsen/bokkino annenhver uke og noen turer innimellom på sommerhalvåret. Har ikke noe månedsplan eller noe, og det er så og si ingenting som har vært planlagt. Så hva som skjer aner jeg egentlig ikke... savner turer i skogen, ønskelig med hver uke. De har aldri laget noe julepynt eller påskepynt. Har fått hjem tre malerier på 3 år liksom og det er visst det de har hatt av «formingsaktiviteter». Savner masse som de er pålagt av rammeplanen. Mulig de gjør det, men de er for dårlig på dokumentasjon (som de også er pålagt å ha).
 
Virker som de tar det litt fra uke til uke, eneste som har vært fast har vært tur til gymsal om torsdagene (men d varierer hvem fra barnegruppen som får dra).
 
Turdag :) Ellers er ordensbarna med på matlaging hver dag :)
 
Her kan jeg få masse gode ideer [emoji87]

Gruppa mi i Bhg har turdag en dag og en dag på kor. Samt har vi hver tredje uke hele året uteuke hvor vi starter dagen ute(det kan være litt utfordring de ukene det er -18). Den uka vi har uteuke lager vi lunch til de to andre gruppene.
 
De har en fast "timeplan" hver uke, men ikke alle de faste aktivitetene tar opp størstedelen av dagen da.
Turdag 2 dager i uken, yoga, formingsaktivitet og Vennekortsamling :)
 
I vår bhg er de supre. De har svømming fast, da de har basseng i bhg. Fast turdag hvor de båler, lager mat osv.

De har forskjellig hinderløyper og masse utflukter. De har ofte besøk av teater og andre grupper som har skueslepill eller forelesning. De har rollespill, lage kulisser til dette.

På tur til biblioteket , tur til byen, høgger juletre, osv og de standar tingene jeg tror de fleste gjør.

De er flinke til å dele opp i små grupper og store grupper , derfor tror jeg det blir lettere å gjøre utflukter og lære mer.

De har lesestund. Modell leire , maling , data osv.

Aldri savnet noe :)
 
Turdag hver uke, lesedager, gruppedager, egne kjøkkenhjelpere hver dag og masse utetid.
 
Back
Topp