Aktiviteter dag/kveld/helg barn 1-5 år

Blomst_95

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarbarna 2020
Dere som har barna hjemme hva finner dere på på dagtid?

Og dere som har barn i barnehage hva gjør dere av aktiviteter etter barnehage/i helgen?

:) skriv gjerne alder på barna og.

1 åring som er hjemme med meg :)
Vi går på lekeplasser
Lekt ute i snøen
Går på kafe
Går i åpen barnehage
Barnetrall (babysang for de over 1 år)
Leker på gulvet hjemme
Tar han med på husarbeid og matlaging
Triller tur til hvil eller når han er våken så han får sett seg litt rundt
Treffer andre som er hjemme med barn

2 og 5, skitur, ake, gå på skøyter. Gå på div lekeparker, besøke familie, badeland,

1,5 og 3 år,
Løper rundt og lager minihinderløype
Ski
Akebrett
Lekeplass
Danser hjemme
Går tur
Mater fuglene
Baker
Lekeland
Badebasseng

1 år og 2.5 år <3
-Går tur
(Med vogn, uten vogn , med og uten hundene)
-Lekeplass
-Lekeland
-svømmehallen
-Leker ute i hagen
-mater endene
-besøker åpen gård
-leker inne
-baker
-lager hytte av stoler og pledd
-Vi har ofte playdates, pga mine venninder har barn på samme alder
-Griller pølse ute i skogen/ved sjøen/parken
-sykler,sparkesykkel tur
-Drar på besøk
-Spise lunsj ute
Osv osv...

Nå går mine litt i bhg nå, men når begge var hjemme med meg hver dag så gikk vi på:
-babysang/barnesang
-åpen bhg
-Barnegym
-Lekegruppe
-og barselsgruppe

:)

2,5 år.

Etter barnehage varierer det mye på form og sånn. Er gravid igjen og nettopp byttet jobb, så merker jeg er litt ekstra sliten på ettermiddagene. Men det kan være alt fra å bare slappe av foran tv-en (med good samvittighet) til ut på besøk, tur, lekeplasser etc. Mini pleier å være med og lage middag og det er jo og en aktivitet.

Helger mye godt det samme, men oftere større ting da, besøk, skogsturer, teltturer, byturer (bibliotek, lekeland) etc.

Før barnehage/jobb var det typ åpen barnehage, diverse treff, besøk, skogs/fjellturer etc :)

2,5 år
Etter bhg går det i tv og lek. Begynner å synes det er stas å hjelpe til med husarbeid og matlaging så inkluderer henne så mye som mulig.
Helgene blir det lek inne, TV, biblioteket(obligatorisk), lekebøk, gå turer, leke i parken hvis vi/hun ikke er hos min familie.

Var hjemme med henne til hun var 20 mnd.
Etter 10 mnd alderen var vi i åpen bhg man-tor, og fredag møttes gjengen vi var i åpen bhg med hjemme hos hverandre for lek. Var så heldig at det var en liten gjeng med barn på samme alder som vår.

Back
Topp