Aktiviteten i magen

Brooke

Elsker forumet
MayDay2021
Skuddårsspirene 2024
Føler dere at dere merker forskjell i hvordan aktiviteten i magen er, ettersom hvordan babyen ligger?
Noen dager er er full baluba i magen, og det syns på utsiden når hun flytter på seg. Andre dager kjenner jeg bare mindre spark/bevegelser, gjerne da langt ned...

Jeg kjenner jo bevegelse, så er ikke bekymret sånn sett, men tenker kanskje hun flytter rundt på seg, og at det kan ha noe å si for hva jeg kjenner:)

Var forøvrig hos jordmor på tirsdag, og hun klarte ikke å kjenne hvilken vei hun lå, mistenker at rompa ligger nedover o_O

Synes det er vanskelig - for jeg føler hun ligger likt hele tiden! Ihvertfall sånn at rompa alltid virker å ligge opp/ut på venstre siden.
alltid kjent bevegelsen best på venstre side helt fra starten..
Men forskjell i aktivitet, ja - noen ganger virker det som hun spenner utover. Får skikkelig bul ut på siden av magen. :wacky:
Noen ganger mer spark, andre ganger igjen mer sånn knepping, som om det er mer sånn klarer ikke bestemme hvilket ben som skal på toppen ish :p

mens andre ganger virker det som hele magen bølger på seg!

Nede på høyre side har jeg alltid kjent mer sånn fikling. Mer sånn bevegelse fra hender liksom.

Sist jordmortime sa hun at hun lå med hodet ned, og at det stemte at jeg kjente rompa opp på venstre side.
men mtp åssen hele magen kjennes nå har jeg litt følelse av at hun ligger på tvers :nailbiting: for det er sånn rund følelse på høyre side i navlehøyde... selvom jeg fortsatt kjenner den fiklinga bede på høyre side..
Magen min er mao ikke sånn trillrund ;)

ikke lett å bli klok på! Skal på kontroll av morkakeplassering på mandag, så får jo heldigvis sett da hvordan hun ligger ;):happy:

Synes det er vanskelig - for jeg føler hun ligger likt hele tiden! Ihvertfall sånn at rompa alltid virker å ligge opp/ut på venstre siden.
Men forskjell i aktivitet, ja - noen ganger virker det som hun spenner utover. Får skikkelig bul ut på siden av magen. :wacky:
Noen ganger mer spark, andre ganger igjen mer sånn knepping, som om det er mer sånn klarer ikke bestemme hvilket ben som skal på toppen ish :p

Nede på høyre side har jeg alltid kjent mer sånn fikling. Mer sånn bevegelse fra hender liksom.

Sist jordmortime sa hun at hun lå med hodet ned, og at det stemte at jeg kjente rompa opp på venstre side.
men mtp åssen hele magen kjennes nå har jeg litt følelse av at hun ligger på tvers :nailbiting: for det er sånn rund følelse på høyre side i navlehøyde... selvom jeg fortsatt kjenner den fiklinga bede på høyre side..

ikke lett å bli klok på! Skal på kontroll av morkakeplassering på mandag, så får jo heldigvis sett da hvordan hun ligger ;):happy:
Har det på litt samme måte! Min driver og snur på seg og skifter stilling hele tida :D noen dager merker jeg det skikkelig godt og ser til og med når han sparker. Mens andre dager så trur jeg han har ryggen ut mot magen og sparker mer innover. Da merker jeg ikke bevegelsene like godt. Har morkaka bak.
Var hos legen forrige uke, da lå han på langs:wacky:
Merker ikke til noe «hodefestning» ihvertfall... 29+5 i dag.

Det var en god beskrivelse, er litt sånn jeg føler også, sånn fikling :p
Får også helt skreiv mage innimellom, hun ligger for det meste på høyre side, føles ut som om hun trøkker seg inni kanten av magen noen ganger :p Føler det motsatt, at rompa ligger ned og ut på høyre side :hilarious:

Har det på litt samme måte! Min driver og snur på seg og skifter stilling hele tida :D noen dager merker jeg det skikkelig godt og ser til og med når han sparker. Mens andre dager så trur jeg han har ryggen ut mot magen og sparker mer innover. Da merker jeg ikke bevegelsene like godt. Har morkaka bak.
Var hos legen forrige uke, da lå han på langs:wacky:
Merker ikke til noe «hodefestning» ihvertfall... 29+5 i dag.
Høres kjent ut :p Har morkaka foran, så kan jo være at hun bokser inn i den de dagene jeg ikke kjenner så mye :hilarious:

Nå ligger minien vår med hodet ned, ganske sikker på at han snudde og la seg til natt til mandag - da var det noe alvorlig med romstering og lite søvn på meg :wacky: nå ligger han med beina på venstre side og sparker, og rumpa presser stadig vekk ut som en diger bulk på høyre side ;)

Her har jeg i over to uker hatt en rund bulk oppe på ene siden. Trodde det var rumpen en stund. Men var på kontroll, og legen hadde besøk av en som skulle bli fastlege. Og de kjente begge på magen og vi sa alle tre hva vi trodde, før de tok opp ultralyden. Alle tre hadde feil. Hun lå med hodet opp :p

Hun romsterer veldig, og noen ganger tror jeg at hun skal snu seg når hodet forsvinner en liten stund, men så er hun tilbake. Satser på hun snur seg i god tid før fødsel, enn så lenge er det koselig å kunne stryke over kulen :joyful:

Øverst på magen og rundt navlen kjenner jeg mest "bukting" og litt store bevegelser, mens på motsatt side av der hodet er og nede kjenner jeg mer spark og "krafsende" bevegelser.

Kjekk fase å være i syns jeg, med tydelige bevegelser men uten at de er særlig vonde. Og mye hikking!

Når er det vanlig at det begynner å gjøre vondt når de sparker? :facepalm: Vi har jo kommet så langt nå, synes jeg!

Jeg kjenner fikling nede til venstre, er også ca der jeg kjenner hikking. Sparkene er stort sett oppe til høyre nå. Tror faktisk jeg kunne kjenne med hånden min at fotsålen hans presset mot magen en kort stund!

Noen dager er det mye romstering, andre dager er det en del roligere men kjenner i hvert fall noe. Alltid mest når jeg ligger på venstre side, så da ligger jeg mye sånn :angelic::shy:

Når er det vanlig at det begynner å gjøre vondt når de sparker? :facepalm: Vi har jo kommet så langt nå, synes jeg!

Jeg kjenner fikling nede til venstre, er også ca der jeg kjenner hikking. Sparkene er stort sett oppe til høyre nå. Tror faktisk jeg kunne kjenne med hånden min at fotsålen hans presset mot magen en kort stund!

Noen dager er det mye romstering, andre dager er det en del roligere men kjenner i hvert fall noe. Alltid mest når jeg ligger på venstre side, så da ligger jeg mye sånn :angelic::shy:

Tror ikke alle synes det er vondt? Kan ikke huske at jeg syntes det med første! Mens denne gang har jeg kjent på vonde spark en stund allerede fordi jeg har noen ømme områder i livmoren som jeg har hatt hele veien :)

Her har jeg fått beskjed om at den lille krabaten ligger i hodeleie på alle UL-undersøkelser siden OUL, og det mente jordmor senest i dag at han fortsatt gjorde :) Kjenner en rumpe som stikker ut på høyre side opp, og en del spark og romstering mot venstre. Kjenner også noe 'småkrafsing' nede til venstre fra tid til annen (fra små babyhender..?? :love7)

Kjenner meg også igjen i at aktivitetsnivået varierer fra dag til dag, men har slått meg til ro med at det er sånn rytmen til vår lille er. Det går aldri en dag uten aktivitet, men mengden og 'styrken' kan variere fra litt romstering her og der, til full baluba hele dagen :hilarious:

Back
Topp