Aktivitet

AuroraBorealis

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Junilykke2018
Hvor mye skal babyen være i aktivitet. Når skal man ringe føden?

Foreløbig har jeg ingen bekymringer. Hun er der og hun beveger seg. Men de to siste dagene så beveger hun seg minimalt på formiddagen.

Sparker når jeg kommer hjem og på kvelden. Eller hvis jeg våkner på natta og vekker henne med plutselig.
Så foreløbig går det bra. Men når skal man passe på i forhold til endret mønster?

Varierer veldig her også! Noen dager er det mer bevegelse en andre og varierer forskjellige tider på dagen. Tror da det er normalt, kommer vel litt an på hvordan babyen ligger? :) og de sover jo også!

Jeg har vært obs på lite aktivitet i magen de siste dagene. Har vært nøye med å kjenne etter spark, og har heldigvis fått noen hvis jeg har kjent etter. Men i dag har det vært liv HELE dagen nesten, tror han har sparka like mye i dag som hele sist uke tilsammen.. Skal man ringe føden da også? Hmm..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har vert vandt med litt variasjon di siste ukene. Vanligvis blir en litt rolig dag fulgt opp av litt ekstra bevegelser dagen etterpå. Så jeg tror jeg hadde tatt kontakt med jordmor om dette mønsteret endret seg. Eller om jeg ikke får "kontakt" med ham hvis jeg dulter litt, drikker noe kaldt, eller spiser noe søtt. Men litt dulting og snakking til magen gir alltid respons heldigvis. :)

Man skal kjenne hver dag. Husker jordmor min forrige gang sa at jeg skulle legge meg ned på sofaen og i løpet v en time skulle jeg kjenne han seks ganger:)

Man skal kjenne hver dag. Husker jordmor min forrige gang sa at jeg skulle legge meg ned på sofaen og i løpet v en time skulle jeg kjenne han seks ganger:)
Ja. Ok. Det var litt mer betryggende. Trodde man skulle kjenne mye gjennom hele dagen.

Hevnen er søt! Er ikke det man pleier å si... hun var ikke til å vekke noe serlig på dagef. Fikk 1-2 slag i respons. Men nå fikk ribbbena mine kjørt seg litt for førate gang.

I går var hun sånn vanlig aktiv. Sånn veldig mye! Så hadde vel bare to chill dager.

De har jo også begynt å få en søvnryttme nå da :) Jeg merker mere på kveldene enn på dagtid når jeg er på jobb.
Kan jo også ha noe med at jeg ikke har tid til å kjenne etter heller når jeg er på jobb. Men det hender jo jeg får et slag eller to opp mot ribbeina om jeg har en rolig dag da..

Back
Topp