Aktivitet mellom bhg og leggetid

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Hva finner dere på mellom dere har hentet i barnehagen til det er leggetid?

Syns det er vanskelig å få gjort noe annet enn å spise, leke litt, for å så spise igjen, bade også begynne leggerutinene.

Spise middag og litt frilek/kos før vi starter legging.
Men nå er han hjemme fra bhg rundt 16. Middag fortløpende etter det og starten på legging 18.

Han på 5 år sparker fotball og går på svømming, men utenom det så blir det å leke litt og se på TV. Burde absolutt blitt flinkere til å gå ut litt da minstemann sjelden er ute i bhg og heller ikke så mye når vi er hjemme.

Er hjemme kl 16.15, middag kl 17, legging kl 18.30.... hva skal mann egentlig klare å rekke på den tiden? :hilarious:

Nå er det jo fortsatt litt mørkt ute på ettermiddagene, men vi har endret litt på våre egne rutiner gjennom året som har gått siden bhg-start. Vi kjører nå middag ca 18-18:30, som går rett over i leggetid. Dette har frigjort mer tid når vi kommer hjem i 16-16:30 tiden og det hender vi smører noen skiver med oss og går til nærmeste lekeplass/bhg for å leke ute litt før vi må begynne på middagen. Disse dagene har vi gjerne også planlagt en veldig enkel middag (feks pølselapskaus eller omelett med skinke og potet), som gjør at vi ikke trenger mye tid til å tilberede :)
Ellers blir det mye herjing/leking hjemme, og noen få dager innimellom kanskje en film.

Her leker vi ute eller inne, eller drar å handler på kjøpesenter hvis det er noe vi trenger - barna er over gjennomsnittlig glad i å sitte i handlevogn på kjøpesenter :p

Ca kl 17 hjemme. BarneTV , middag , Tv+frukt, kos ,prat.. 18:30 dusj ca 19 seng. Må nevne at det meste tiden barnet er ute i barnehage, så det er deilig og være inne når man kommer hjem. Men sommeren er helt annen sak:)

Om sommeren hender det vi rekker å leke litt på lekeplass i nærheten, i hvert fall de dagene der jeg planlegger middag sent eller noe som er veldig enkelt å lage. Ellers er det veldig lite tid til noe annet enn det vi må gjøre, dessverre.

Hjemme 1530, så blir lek, litt TV, middag så mer lek før badet kl 1840 til lyset er slått av og døra lukket 19

Varierer etter når de blir hentet. Nå når jeg er i permisjon og kan hente de litt tidlig (somregel i 15 tiden) er vi gjerne litt ute før vi drar hjem og begynner på middagen. Når jeg er i jobb så er det ikke så mye vi rekker og de har lenger dager i bhg så de er somregel såpass slitne da at vi stresser ikke med at vi må gjøre noe mellom bhg og legging. Da leker de litt hjemme mens vi lager middag og før de legges. Jeg prøver å få unnagjort handling osv på fridagene mine eller før kveldsvakt (jobber turnus) da guttene ikke er superbegeistra for handling og jeg da får gjort det jeg skal istedenfor å mase på 2 stk som vil ha med alt annet og vil andre veier på kjøpesenteret enn det jeg skal

Vi gjør gjerne unna litt middag og husarbeid.. lillemor elsker å hjelpe til o_O Etter middag er det gjerne ho som får styre litt aktiviteter.. er ho sliten leser vi litt eventyr og ser litt på barne-tv før kveldsrutiner starter.. er ho i godform går vi gjerne ut en tur før kveldsrutiner og kveldsmat:) De dager eldre søsken har trening/kamper er ho med å ser på dem og leker da med de andre på samme alder som er med sine søsken.. vi bor på et lite sted så her treffer man som oftest de samme på skolen/trening/barnehage osv :)

Hva finner dere på mellom dere har hentet i barnehagen til det er leggetid?

Syns det er vanskelig å få gjort noe annet enn å spise, leke litt, for å så spise igjen, bade også begynne leggerutinene.
Det kommer helt an på når man henter. Henter man 1645 er det jo lite en får gjort. Henter en kl 13, får man gjort mye!
Her er det avhengig av tidspunktet ved henting. La oss si vi henter kl 14, da blir det en matbit hjemme. Kanskje lesing i sofaen, litt oppfordring til å "leke sjøl", kanskej vi finner frem perler, tegnesaker og lignende.

Hjemme ca kl 15, middag kl 16, frilek og kos, kveldsmat ca 18.30 og senga ca kl 19. Gjør vi noe mellom middag og leggetid så er de helt utslitt dagen etterpå og veldig sure. Men de to leker veldig aktivt her hjemme og har leker i både stua og på rommet, så de blir nok slitne av seg selv ofte.

Blir fort TV, middag og legging... ikke mye tid når vi er hjemme 16.30 tiden og skal ha mat og ikke legges for sent

Kommer an på når vi kommer hjem. Kommer vi hjem sånn tålig tidlig, tar vi oss gjerne en tur ut å leker. Er vi hjemme litt senere, blir det gjerne middag, lekser, litt barne-tv og så leggetid :happy:

Blir gjerne litt tv-titting. Tar ofte frem modelleire, tegnesaker eller "magisk" sand som de får holde på med :)

Vi henter som oftest mellom 14.30-15.00 og da hjelper han til med middagslaging eller er i nærheten av meg og leker. Etter middag går vi enten ut og leker eller finner på noe inne, som for eks maling, Lego, klipp og lim, leser bøker, osv..frem til han enten bader eller ser barne TV ca en halvtime før kveldsmat, stell og leggerutiner:) han legger seg som oftest mellom 18.30-19.00.

Back
Topp