Aktivitet i magen??

~Sol~

Gift med forumet
Kjennere dere like mye liv i magen hver dag?
Bebisen har värt ganske så aktiv den siste tiden, men de siste dagen har det dabbet av en del synes jeg.. Hvordan er det med dere? Lurer på hvor lite jeg skal kjenne för jeg blir bekymra. Kjenner jo litt innimellom, men ikke sånn som det pleier å väre.. Noen tips anyone?

jeg også kjenner veldig lite nå til tider.. kan lissom være litt om morran og litt om kvelden,ellers ikke mye. sa det til legen og han fant jo hjertelyden og sa bare det er en rolig kar da... jaja tenkte jeg, så er det vel vanlig da... men syntes nå det skulle vært litt mer spark og liv da,... men når han sa det er det nok greit. men tar nok en tlf til jordmor også.
ble nok ikke mye klokere nå nei...

ORIGINAL: Anita20

på søndager kjenner jeg nesten ikke spark i det hele tatt. min er våken når jeg er våken, og sover når jeg sover. men kan jo hende din sover når du er våken og omvendt.

nei, den er rolig når jeg sover og bruker å väre veldig aktiv når jeg er på jobb. Den er roligere i helgene, så håpte det skulle bli mer liv igjen  dag når jeg var tilbake på jobb. Men-men.. Får se i morgen når jeg skal sitte i möte fra 9-11.30, da bruker den å danse inni der[;)]

ORIGINAL: MLS

jeg også kjenner veldig lite nå til tider.. kan lissom være litt om morran og litt om kvelden,ellers ikke mye. sa det til legen og han fant jo hjertelyden og sa bare det er en rolig kar da... jaja tenkte jeg, så er det vel vanlig da... men syntes nå det skulle vært litt mer spark og liv da,... men når han sa det er det nok greit. men tar nok en tlf til jordmor også.
ble nok ikke mye klokere nå nei...

joda, takk skal du ha[:)] Har hele tiden innbilt meg at det skulle bli mer aktivitet nå, så begynte bare å lure litt når det har vrät motsatt. Men; alt liv er vel et godt tegn, så venter litt för jeg begynner å stresse[;)]

Min lille krabat sparke heile tida, døgnet rundt...
 E du usikker kontakt jordmor, ho hjelpe dæ garantert. De e jo spesialista på området..

Gutten min er helt vilter han enda,men nå er jo noen av dere 2 uker lenger enn meg da,det kan jo hende at det bare begynner å bli liten plass der inne[;)]

ORIGINAL: Laila76

Gutten min er helt vilter han enda,men nå er jo noen av dere 2 uker lenger enn meg da,det kan jo hende at det bare begynner å bli liten plass der inne[;)]

ja, får satse på det! mener å ha lest en plass at bebisen skal väre i dem mest aktive perioden nå. Men for all del, jeg kjenner liv så skal ikke stresse enda[;)]

Her er det forsatt mye aktivitet, og til "faste" tider... Han  pleier å være veldig aktiv når jeg sitter her å skriver på kvelden... Det blir vel litt annerledes når det blir mindre plass, synes å huske det.[;)]

her er det masse liv ja...
kjenner hele tiden nesten...

Jeg kjenner mest om morgenen og om kvelden når jeg har lagt meg. Når jeg er i mye aktivitet på dagen kjenner jeg nesten ikke noe.... Må være i ro for å kjenne bevegelsene. Tror ikke babyen min har noe fast mønster., for det er dager der hun er veldig aktiv og dager jeg nesten ikke kjenner noe.

ORIGINAL: tingelingen2

Jeg kjenner mest om morgenen og om kvelden når jeg har lagt meg. Når jeg er i mye aktivitet på dagen kjenner jeg nesten ikke noe.... Må være i ro for å kjenne bevegelsene. Tror ikke babyen min har noe fast mønster., for det er dager der hun er veldig aktiv og dager jeg nesten ikke kjenner noe.

slik er det her også.kjenner det mest når jeg er i ro en stund.

en periode ble jeg også bekymra for jeg følte det hadde dabba av,men etter noen dagen var det ful fres en kveld, å nå er det litt hver dag[:)]så lenge jeg kjenner litt hver dag så eg jeg ikke bekymra.

alt er helt sikkkert i orden[:)]

Det ble full action i går når jeg gikk og la meg, så tror nok bare bebisen har endret rutinene sine litt[;)]

jeg har nettopp fått en uhyggelig beskjed om at morkaken min er sviktende og babyen min får lite næring.    ble bedt om å være obs på endring i bevegelsesmønsteret og ta kontakt m fødeavd. men jordmor sa at hvis jeg ikke er sikker på om det er nok liv så skulle jeg spise/drikke noe søtt og dulte i magen for å provosere fram reaksjon. så du kan jo prøve det når du synes det er stille...

Babyen vår sparker masse, men til ulike tider på dagen. Og spesielt mye  på kvelden når jeg selv er i ro... Jordmor nevnte forresten noe sist jeg var til kontroll om at utover i svangerskapet - etterhvert som det blir trangere om plassen - vil bevegelsene bli mer mykere og oppleves på en annen måte...

Ikke vær beskymret... de sier at hvis du er ekstra sliten en periode så sparker ungen mye mere enn vanlig, så kanskje du endelig har begynt å slappe av og da er det slik at babyen også slapper mere av. Merker du også noen ganger at det er mye aktivitet hvis du er sinna eller noe?? Det merker jeg... [;)]
Du får ha lykke til og ikke tenk noe særlig på det, det er nok ingenting å beskymre seg for [:D]

Hvor mye babyen bevveger seg er vel veldig individuelt etter det jeg har forstått. Du er nok den som best vet hva som er normalt for deg og din lille krabat. Er du usikker, er det som de andre også nevner bare å ta kontakt med jordmor. Men jeg kan godt skjønne at det er vanskelig å vite hva som er "normalt". Lillegutt i magen min har dager hvor han sparker så jeg er sikker på at han er på vei ut av magen, mens andre dager er han rolig og jeg kjenner bare at han snur litt på seg og sån.

Her er det jevnlig bevegelser hver dag.. Men også fått høre at dette vil avta ettersom det blir mindre boltreplass.

Her er det mye liv hele tiden....litt vondt av og til for det bulker seg ut og sånn.. Har vært inne på tanken om det kan være to stk der inne,men fikk det bekreftet sist gang jeg var hos legen! Mannen min er tvilling og hos dem så fant de det ikke ut før hans mor var syv måneder på vei...[:-] så jeg har vært litt urolig for det ja....[:D]

Back
Topp