Aktivisering...

Elvana

Gift med forumet
Ja...

Hva gjør dere for å aktivisere deres babyer?

Her har mini begynt å pludre kjempe masse...spesiellt når vi prater til henne, er nesten som om hun svarer oss. Noen ganger lykkes hun til og med å herme etter lyder som vi lager. Så vi prater mye til henne, har lest at det er bra for språkferdighetene deres senere. Når hun sitter i vippestolen sin pludrer hun til bamsene som henger over henne, og blir ganske irritert når disse bamsene ikke prater tilbake til henne. [8D]

Ellers så har vi hengt rangle ved stelleplassen, og rangle med bjelle på vognen. Disse er hun kjempe fasinert av. Spesiellt den som lager lyd når vi er ute å triller.

Hun får ligge på magen noen minutter av gangen 3-4 ganger om dagen. Avhenger litt av humøret og hvor lenge hun orker av gangen.

Vi har ikke gått til innkjøp av babygym enda, men er nok ikke så lenge før... Men lurer litt på hva dere gjør og om jeg kan fiske opp noen idéer.
[:D]

dette lurer jeg også litt på så følger med[:)] her prater vi ganske mye med han og synger en del for han, prøver og ligge på magen noen ganger hver dag, har en uro over senga han ofte er ganske fasinert av både prater med dyren og gliser hehe han er så søt[:)] har vippestol med tigergutt, ole brum og nasse nøff på, der er han veldig glad i tigergutt hehe
har også babygym, men den er han ikke så glad i enda

Vi har også vippestol meg tigergutt, olebrumm og nassenøff etter storebror...Og av de liker faktisk hun også tigergutt best [8D]

hehe morsomt[:D] jeg er veldig glad i disney selv så litt arti at han liker de, hvertfall tigergutt hehe

Vi snakker masse, synger endel, ligger på magen på stellebordet etter stort sett hvert bleieskift, ligger endel i lekegrinda og skravler med uroen sin osv. Men jeg trenger litt tips, for føler det blir mye det samme [:)]

Her har vi han MASSE på fanget der han ligger å ser opp på oss å prater.
Han har blitt så flink å smile og si "røø" er så kjekt, og mammahjerte hopper i taket av stolthet!

Utenom det har han en slik lekematte i lekegrinden, en sånn myk en, hvor det er buer med dingle-figurer på og de ser han på med store øyne og spreller med armer og bein så de kommer ani [:D]

Har en uro i sengen også, som han bruker å se på i noen sekunder om morningen før det er krise i leiren og han vil ha mat ASAP(!!!!) [8D]

Og ved stellebordet har vi klistret mangen søte wall stickers på veggen. Var mest for storebror sin del men han liker de han også![:)]

Jeg bruker å:
- slå på litt høy musikkog danse med henne
- legge henne på lekematta med musikk, og prate masse til henne
- har en rangle som henger ned fra stellebordet, den eeelsker hun.
- ellers så prater vi og tuller veeeldig mye med henne, hun smiler og ler utrolig mye [:D]

Litt forskjellige ting vi pleier å gjøre:
- prate med henne. Syns det er mer naturlig å prate med baby nå enn med storesøster.
- hun ligger under babygymmen. Både på mage og rygg. Vi har denne: http://www.fisher-price.com/fp.aspx?st=2341&e=detail&pid=46250&pcat=rainforest som er fin både for rygg, mage og sitte aktivisering.
- hun ligger i senga med en bamseuro med lyd (snurrer rundt). Pleier ikke bruke den når hun skal sove.
- over stellebordet har jeg lagd en uro selv av origamifugler
- hun ligger på gymmatta. Både på magen og på rygg. Jeg ligger ofte ved siden av henne og tester ulike rangler. Noen ganger får jeg ånden over meg og trimmer litt muskler selv også, og det er veldig spennende å følge med på.
- idag lånte jeg Malle's lekegitar og klimpret litt for mini. Det var poppis.
- såpebobler
- har henne i BabyBjørn vippestolen når jeg suser rundt henne.
- hun følger med på storesøster som er en liten virvelvind og pratemaskin.
- synger for henne
- vi danser sammen, ofte hele familien [:)]

- hun ligger under babygymmen. Både på mage og rygg. Vi har denne: http://www.fisher-price.com/fp.aspx?st=2341&e=detail&pid=46250&pcat=rainforest som er fin både for rygg, mage og sitte aktivisering.

Denne har vi og[:)] Foreløpig fenger den ikke så veldig mye, holder bare ut i noen minutter[:)]

Ellers er det som de over her skriver[;)] Lucas har en dagsrytme nå som går i å være våken 2 timer og så sove. Så da kan man planlegge litt...Men dagene er veldig like når vi er hjemme!

Ligger på magen sammen med han
Synger
Prater
Gjør ting så han kan herme
Ligger under babygymmen
Hører på musikk og danser
Ser tv (ser værtfall ut som han følger med på ting med masse farger og lys [:)])

Oi, denne må jeg følge med på:) Her går det mest i synging, trening av rygg og nakke på gulvet, prating med han, maaaasse kos og dansing [:)]

Fant en del gode tips og artikler jeg leser gjennom med jevne mellomrom her: http://www.babyverden.no/Har-barn/Samspill-og-oppdragelse/ [:)]

Tja,jeg må være en av de kjedelige mødrene,hehe.
Jeg babbler med ho,legger ho på magen,bader ho,lar ho ligge under uroen..Tja,thats about it [:-]

Back
Topp