Aktivisere babyen

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
De første to ukene sov mini 20 timer i døgnet, resten gikk til mat og bleieskift. Nå er vi nede i 15 timer søvne og en del timer våkentid. Hva bruker dere våkentidene til og hvordan aktiviserer dere babyen? Føler jeg bruker tid på å bysse i søvn og det blir jo litt feil, bare vane siden hun sov så mye før.

Har henne mye på fanget, vi sitter og "kommuniserer" med smil,, gjepe tunge og si o, altså lage rund munn. Ellers så øver vi på å løfte hodet høyere og høyere. Dvs hun ligger på magen:-)

Babygym er en fin måte å aktivere på, og bruke mer tid på stellebordet. Du kan også prøve å legge henne på magen og legge armene under brystet.
Du kan sitte i sofaen og ha henne på bena dine (bena i 90 graders vinkel) så dere kan titte på hverandre og du har begge armene ledige.
Og ta ungen i bæresjal/sele mens du gjør ting :)

Vi prater mye. Har han på fanget eller på ammeputa og så skravler vi. :)

Jeg prater eller synger og han kikker storøyd rundt seg. Noen ganger "svarer" han med litt golyder. :)

Veldig koselig når de er våkne og fornøyde.

Skal kjøpe en babygym snart. Men foreløpig synes de gjerne at ansikter og sosial stimuli er mye mer interessant enn leker. ;)

Vi synger litt, snakker til han og får svar, bruker baby gym og vippe stol så han får tittet ordentlig rundt seg og gynger litt selv i den når han leer på seg. Sparker villt med armer å bein :) bruker god tid på stellebordet og prater der også. Men trenger tips her også! :)

Vi bruker tid på stellebordet til å f.eks blåse "prompe" på magen. Mini gliser fra øre til øre:) vi bruker tid på babygymmen. Og vi synger og "prater/hermer" sammen:) begynt å ligge litt på magen:)

Prater med henne, enten mens hun ligger i sofaen ved siden av meg eller på fanget. Synger for henne og vandrer rundt i huset hvis hun er urolig; hun liker å titte rundt på alle mulige kontraster :) hun er også veldig glad i ting som lager lyd, så spilledåser etc følger hun gjerne med på. Ellers kan hun også ligge i nestet eller stolen sin og titte rundt i rommet. Har inntrykk av at hun blir sliten om vi "underholder" henne absolutt hele tiden...

Her har aldri ungen sove så lenge og han griner mesteparten av tiden han er våken. Men når han ikke griner så går det i kos og prat. Smiler mer og mer for hver dag som går. :)

Vår har også litt våkenperioder nå, han er7 uker nå. Han liker at vi ligger på senga og ser på hverandre - da prater han litt. Ellers så sitter han litt i stolen på kjøkkenet når jeg rydder der og driver og skravler litt med ham. Virker som han liker det. Etterpå legger jeg han litt i senga si på stua og sjekker om han trives ned det. Hvis ikke så har jeg ham på fanget til gan gjesper eller er sulten. Har ikke vendt seg til bæretøy enda

De første to ukene sov mini 20 timer i døgnet, resten gikk til mat og bleieskift. Nå er vi nede i 15 timer søvne og en del timer våkentid. Hva bruker dere våkentidene til og hvordan aktiviserer dere babyen? Føler jeg bruker tid på å bysse i søvn og det blir jo litt feil, bare vane siden hun sov så mye før.
Samme her!! Merker denne uken at hun er mer våken enn de 2 første ukene. Jeg har henne en del på fanget og da bare ser vi på hverandre, jeg lager lyder, grimaser, etterligner henne og synger bæ bæ Lillelam (det eneste jeg kan). Har kjøpt bæresele og Gymmatte idag så etterhvert blir babygym, samt vippestol tatt i bruk.

Back
Topp