Aktivisere 2åring i bil

Kiiwi

Glad i forumet
August 2018
Septemberhjertene 2018
Søkefunksjonen fungerer ikke hos meg, så beklager om dette spørsmålet er oppbrukt.

Jeg vil gjerne ha dine beste tips for å aktivisere en straks 2 åring på lang biltur. Skjerm, tegnebrett og musikk/sang er greit, men hvilke andre leker/aktiviteter passer seg til å holde en sånn liten tass fornøyd? :D

Vi har en som elsker bil og spesielt traktor, så har med en og anen som han får med jevne mellomrom. S leker han med den ei stund.

Vi har laget spilleliste med forskjellige sanger, noe han kjenner fra før og noe nytt.

Fingerdyr fra IKEA, de liker han å holde på med eller at far sitter bak og har show :hilarious:

Bilstolspeil som er stilt inn sånn at han ser seg selv. Mye underholdning i eget tryne tidligvis.

Snakke om ting vi ser ut av vinduet/kjører forbi.

Blader (synes det er litt skummelt med hard bøker mtp krasj) har vi i bilen, sånne du får på bokhandel eller matbutikk. Finnes noen sånne hvor du kan bruke klistremerker, det er sikkert gøy kom jeg på nå (har ikke prøvd det selv).

Skal vi på lang biltur, passer jeg på at underholdningen i bilen ikke har vært tilgjengelig kort tid før, så det blir litt nytt og spennede. Og såklart ikke ha tilgang til alt med én gang, men finne frem ettersom barnet blir lei.

Vi har en på 2,5 år og kjører en del langturer. Det som har vært mest populært hittil har vært klistremerkebok, lek med bamser/dukker/figurer og diverse bil-leker (ala ser du noe grønt? Ser du et dyr? osv.). Ellers blir det mye sittedans og synging. Vi har ikke hatt ipad i bil enda, da vi foreløpig ikke ser behovet.

Vi prøver å ha en del stopp underveis, ferger blir naturlige stopp som og er kjekke. Når vi skulle kjøre ekstra langt nå i sommer la vi inn et stopp i en svømmehall på veien. En time med bading gjorde at hun sloknet ganske kjapt i bilen etterpå og gjorde at turen virket kortere både for henne og oss.

Søkefunksjonen fungerer ikke hos meg, så beklager om dette spørsmålet er oppbrukt.

Jeg vil gjerne ha dine beste tips for å aktivisere en straks 2 åring på lang biltur. Skjerm, tegnebrett og musikk/sang er greit, men hvilke andre leker/aktiviteter passer seg til å holde en sånn liten tass fornøyd? :D

Vil bare si at søkefunksjonen funker den, man ser det bare ikke:hilarious: Når du har søkt det du ønsker å søke på, så gå nedover på siden. Så kommer det opp det du søker på. du ser det bare ikke før du går nedover på siden, så det ser ut som den ikke har søkt, men den har det:D Skjønte det først selv etter laaang tid:hilarious:

Back
Topp