Aktive barn?

Gitte__

Forumet er livet
Hvor aktive er deres barn?

Her er det full fart, tv er lite kjekt...[:-] Bøker liker han, samme med småbiler. Men det er kjempegøy å sparke ball, løpe, hoppe i senga[8|][8D] sykle osv...

Er alle barna så aktive nå?[8|] Fått kommentaren adhd light. Men syns ikke han er så mye verre enn andre gutter altså[:-]

nei, såå aktiv er nok ikke Enea. Sett henne foran tv`en og så er hun borte vekk. Ikke mulig å få kontakt! Er aktiv ute, men inne er det mest dukkeleking, lese bok, perling, leke med servise og kjøkken og sånne ting. Og av og til så vil hun gjerne vise "min store dans". Da blir det litt hopping og spretting, med bein i lufta etc, men det varer jo knapt i 5 sek om gangen[8D] Men det sies jo at gutter er litt mere hyper enn jenter da så det er sikkert bare det!

Full fart heile dagen.... Men ho kan sette litt i ro å se på tv, men det vare som regel ikkje så lenge... [;)]

Håkon liker å se litt på tv, -og da særlig hvis vi setter på en film han liker.
Men stort sett resten av tida suser han rundt her, enten på sykkelen, etter bikkja eller finner på noe å leke med.
Men han er nok ikke fullt så aktiv som Theodor, nei, for han liker å sitte litt stille nå og da [;)]

Her er det stort sett på samme viset.[8D]
Men begge jentene mine var sånn når de var små så jeg er ikke nervøs for at det er noe galt.[;)]

Jeg syntes snuppa er veeeeldig dårlig til å aktivisere seg selv med lekene sine. Eller.... hun drar frem og drar frem, og så blir det bare rot uten at hun har lekt med noe av det. Og hvis tv'n står på blir hun ganske lett sittende. Derfor prøver jeg heller å ta henne med ut en del. Sykle på liten/stor sykkel. Lekeplassen, mate ender, svømmehall osv. Vi var også flinke til å gå på biblioteket en periode. Hun er ikke overaktiv, men tempoet er da oppe å kjører innimellom.

Her er det full fart fra morgen til kveld, litt slitsomt til perioder.
Hun roer seg vel litt etterhvert [;)]

Han er ganske aktiv, egentlig. Men, han er dårlig til å aktivisere seg selv inne. Han roter utover lekene sine, men setter seg ikke ned og leker med togbanen, kjører biler eller lign. Han kan sitte helt oppslukt i Playhouse Disney en stund, så begynner han å burne rundt, før han roer seg litt igjen. Liker best å være ute, så vi er ute så mye vi kan. Da kjører han traktor, sklir på sklia, husker eller bare løper rundt. Får han bare to ruter vanlig sjokolade, så er h**** nesten løs! Da løper han rundt i hele huset, og skriker av full hals. Det nytter ikke å si noen ting til han, så vi lar han bare løpe...... Mannen mener han er veldig aktiv i forhold til de to andre hans, men for meg er det normalt. Ser jo at han er mer aktiv enn andre på sin alder i barnehagen, men er så vant til han at jeg tenker ikke noe særlig over det. LilleSøster tegner til å bli like akiv, om ikke enda mer....[8|]

Back
Topp