Aktiv toåring og voksende mage

♥veromor♥

Elsker forumet
Aprillykke 2017
Sensommerbarna 2019
Septemberbarna 2019
I en sånn mellomperiode nå hvor formen er god men man ikke kjenner bevegelsene til lille i magen, dukker andre rare tanker opp. Jeg har en fryktelig aktiv toåring som dulter og trår og hopper og kommer tidvis litt hardt borti magen. Aldri så hardt at det er vondt, hu er ei lita og lett jente, men nok til at jeg tenker litt over det. Har vel egentlig slått meg til ro med at lille i magen er godt polstret inni der og ikke tar noe skade av slikt. Men så har det seg sånn at jeg atter en gang har morkaka foran. Den tar jo da i mot all støyten. Og det er jo gjerne den man er redd for når det kommer til harde støt og og fall og bilulykker og sånt. Hvordan takler den smådult og slikt over tid? Noen som har peiling? Mye rart man skal lure på og bekymre seg for:rolleyes: Hadde jo ikke denne problemstillingen med førstemann:hilarious:

Jeg var bekymret for akkurat d samme. Har ei på 2.5 som ofte er borti med både knær, albuer og kropp og hopper. Spurte jordmor, som sa at babyen lå godt polstret å tålte en støyt. Harde vonde slag var mindre bra, men sier seg selv. Ang dette med morkaken da din er foran vet jeg ikke, har morkaken på bakre vegg denne gangen. Hadde den foran sist, men d var med første, så var liksom ikke et tema.

Jeg hadde et stygt fall forrige uke hvor jeg landet på magen. Tok opp dette med legen, og fikk beskjed om at babyen er godt polstret og at det skal mye energi til for å kunne gjøre skade, og så lenge man ikke får vondt eller blør så går det veldig bra. Man har jo både fettvev, muskulatur og livmoren for å dempe støtet.

Jeg var bekymret for akkurat d samme. Har ei på 2.5 som ofte er borti med både knær, albuer og kropp og hopper. Spurte jordmor, som sa at babyen lå godt polstret å tålte en støyt. Harde vonde slag var mindre bra, men sier seg selv. Ang dette med morkaken da din er foran vet jeg ikke, har morkaken på bakre vegg denne gangen. Hadde den foran sist, men d var med første, så var liksom ikke et tema.
Ja, har egentlig slått meg til ro med det jeg også. Men er morkaka jeg er mest bekymra for (tror jeg).. Får høre med lege/jordmor neste gang, men det er så lenge til:p

Ja, har egentlig slått meg til ro med det jeg også. Men er morkaka jeg er mest bekymra for (tror jeg).. Får høre med lege/jordmor neste gang, men det er så lenge til:p

Kanskje du kunne ringt inn til jordmor å spurt? Dumt du skal måtte gå å bekymre deg lenge.

Det går nok bra. Hadde det samme med nr 1 mens jeg var gravid med nr 2. Jeg til å med bærte hu på magen frem til dagen før fødselen. Det er 2.5 pr mellom nr 1 og nr 2 så hadde ei veldig aktiv 2 åring tidlig i svangerskapet. Babyen kvar godt polstret med morkaka foran. Nå har jeg ei på 5.5 og en på 3 år som klatrer på meg. Men tar det helt med ro. Morkaka slipper ikke pga så lite. Jeg var til å med i en bilulykke med nr 1 uten at noe skjedde, i det svangerskapet hadde jeg på forhånd hatt problemer med morkaka som lagde litt blødninger og premature rier. Jeg har en morkake som ikke fungerer optimalt og må føde tidligere. Men sykehuset sa ikke at det var dårlig at nr 1 dylta kort i magen. Regner med de hadde fortalt det i forbindelse med ekstra kontroll pga morkaka.

Back
Topp