Aktiv toåring og voksende mage

♥veromor♥

Elsker forumet
Aprillykke 2017
Sensommerbarna 2019
Septemberbarna 2019
I en sånn mellomperiode nå hvor formen er god men man ikke kjenner bevegelsene til lille i magen, dukker andre rare tanker opp. Jeg har en fryktelig aktiv toåring som dulter og trår og hopper og kommer tidvis litt hardt borti magen. Aldri så hardt at det er vondt, hu er ei lita og lett jente, men nok til at jeg tenker litt over det. Har vel egentlig slått meg til ro med at lille i magen er godt polstret inni der og ikke tar noe skade av slikt. Men så har det seg sånn at jeg atter en gang har morkaka foran. Den tar jo da i mot all støyten. Og det er jo gjerne den man er redd for når det kommer til harde støt og og fall og bilulykker og sånt. Hvordan takler den smådult og slikt over tid? Noen som har peiling? Mye rart man skal lure på og bekymre seg for:rolleyes: Hadde jo ikke denne problemstillingen med førstemann:hilarious:
 
Uff. Dette kjenner jeg at jeg også kommer til å bekymre meg for så fort livmoren kommer over skambenet. Sist jeg var gravid kjente jeg at jeg ble skikkelig irritert bare noen kom borti magen min. Skikkelig hønemor, ja :woot:

Jeg vil tro at verken barnet eller morkaka tar skade av noen spark fra en toåring. Ligger jo godt beskytta inni livmoren med fostervann som tar imot støt.
 
Uff. Dette kjenner jeg at jeg også kommer til å bekymre meg for så fort livmoren kommer over skambenet. Sist jeg var gravid kjente jeg at jeg ble skikkelig irritert bare noen kom borti magen min. Skikkelig hønemor, ja :woot:

Jeg vil tro at verken barnet eller morkaka tar skade av noen spark fra en toåring. Ligger jo godt beskytta inni livmoren med fostervann som tar imot støt.
Ja, mye rart man skal bekymre seg for.. Frøkna mi er altså ei skikkelig klatremus! Men ja, får prøve å slå meg til ro med det. Kjenner bare at jeg ikke liker at det er morkaka som «tar i mot støtene».. Men den er vel som du sier godt beskytta den og:)
 
Det går helt fint. Babyen er veldig godt beskyttet. Når jeg var gravid med nr 2 ble jeg sparket mange ganger i magen av nr 1 under bleieskift. Legen på sykehuset sa at det ikke er noe problem. Babyen tåler også at man ved et uhell faller (vold derimot er noe annet). Den er veldig godt beskyttet.
 
Det går helt fint. Babyen er veldig godt beskyttet. Når jeg var gravid med nr 2 ble jeg sparket mange ganger i magen av nr 1 under bleieskift. Legen på sykehuset sa at det ikke er noe problem. Babyen tåler også at man ved et uhell faller (vold derimot er noe annet). Den er veldig godt beskyttet.
Jeg har hørt det samme. At du skader deg lenge før babyen skader seg.

Men du kan jo høre med en lege/jordmor om du er urolig.
 
Det går nok veldig bra! Sist svangerskap hadde jeg en 2åring som "satt" oppå magen når jeg bar henne. Det føltes helt naturlig, og det gikk også helt fint:happy: Denne gangen, så langt, unngår jeg at noen kommer borti magen, men det er mest fordi jeg er så øm og sår i området. Tror lille er veldig godt polstret!
 
Tror også, som sagt, lille er godt beskyttet inni der. Er mer redd for morkaka.. Jeg bærer også frøkna oppå den lille kulen, og er heller ikke redd for statiske press mot magen. Er de plutselige og litt harde slagene/dultene jeg ikke liker. Men dere har vel rett, det må jo være noe andre med morkaka foran har tålt før meg:p Forhører meg med jordmor hvis det gnager over tid:)
 
Jobber i barnehage, på småbarn, og var veldig bekymra for dette med førstemann. Snakka med lege og jordmor, som begge betrygga meg på at babyen ligger såpass godt beskytta inni magen at det var ingen grunn til bekymring. Hadde ikke foranliggende morkake, så akkurat det veit jeg ikke. Men snakk med fagfolk så får du nok gode og betryggende svar :)
 
Jobber i barnehage, på småbarn, og var veldig bekymra for dette med førstemann. Snakka med lege og jordmor, som begge betrygga meg på at babyen ligger såpass godt beskytta inni magen at det var ingen grunn til bekymring. Hadde ikke foranliggende morkake, så akkurat det veit jeg ikke. Men snakk med fagfolk så får du nok gode og betryggende svar :)
Jobber i bhg med barn med spesielle behov selv, og får et par dult fra de og. Men ja, er mer redd for morkaka, egentlig.. Skal forhøre meg med fagfolk, ja! Takk for svar :)
 
Tror også, som sagt, lille er godt beskyttet inni der. Er mer redd for morkaka.. Jeg bærer også frøkna oppå den lille kulen, og er heller ikke redd for statiske press mot magen. Er de plutselige og litt harde slagene/dultene jeg ikke liker. Men dere har vel rett, det må jo være noe andre med morkaka foran har tålt før meg:p Forhører meg med jordmor hvis det gnager over tid:)

Ikke noe problem med morkaka foran. Hadde det og fikk spark i magen så og si hver dag (ikke lett å forklare til en på 8 mnd at han må ligge stille ved bleieskift). Lege sa at det ikke var noe problem. Vet om håndball spillere som har spiler håndball helt til 5 mnd uten at det hat gått utover verken barnet eller morkaka.
 
Ikke noe problem med morkaka foran. Hadde det og fikk spark i magen så og si hver dag (ikke lett å forklare til en på 8 mnd at han må ligge stille ved bleieskift). Lege sa at det ikke var noe problem. Vet om håndball spillere som har spiler håndball helt til 5 mnd uten at det hat gått utover verken barnet eller morkaka.
Takk for godt og betryggende svar!:smug:
 
Back
Topp