Akta Graco Cosmic Comfort 2009 modell?

Brennlotto

Gift med forumet
Mailykke 2018
Vårspirene 2021
Hei!

Kan noen av dere fortelle meg om Akta Graco Cosmic Comfort 2009 modell?
Har fått tilbud om å kjøpe en til en billig penge, men trenger litt mer informasjon om den. Blant annet kilosgrense, hvor lenge de kan sitte bakovervendt i den og hvordan den er kommet ut i tester. Vår datter på tre år skal ha den.

Vi har den som heter cosmic comfort S. Den kan brukes fra 0-25 kg bakovervendt, men det er ikke den mest romslige stolen. Tviler for at vi kunne brukt den noe lenger nå, min gutt er 3,5 år, 103 cm og 17 kg.

Hvis det er den varianten som heter cosmic comfort (uten S) kan den bare brukes til 18 kg i baksetet, men til 25 kg i framsetet bakovervendt. Det er fordi støttebenet ikke er godkjent for mer enn 18 kg på den.

Hvis du vil ha en bakovervendt stol som du kan ha en stund til ville jeg heller sett på feks britax two way elite, den går til 25 kg og er vel den med lengst rygg på markedet.

Eller sjekk ut maxway :-) jeg får ikkenevnt ofte nok hvor fornøyd jeg er med den ;-) kjøpte en slik til treåringen vår nå nettopp, og han har god plass selv i en liten bil - med en lang pappa foran. Stolen passer spesielt godt i midten bak.? Gutten vår er 98 cm, og har ennå to hakk å gå på ved skuldrene! Planen er at han får bruke den til han er 4,5år, for da nærmer lillebror seg ett, og må nesten overta.. Plassmessig bør det gå veldig fint! Vet ikke om dere skal ha plass til flere barn i bilen også? Maxway er i allefall nokså smal i basen, så det går git å få stol ved siden av :-)

Vi har cosmic comfort S, 2009 mdell.
Og er veldig fornøyd med det, det kan brukes bakovervendt til 25kg.

Vår største gutt var 104 cm før sommeren, 3,5år og 14 kg. Og han har god plass i det setet enda bakovervendt.

Siden det er et kombisete er det ikke anbefalt og bruke framovervendt.

Back
Topp