Aksjon bleieslutt -en start iallefall... Oppdatert med et spørsmål!

Smiley80

Forumet er livet
Oliver tissa ut 3 truser og joggebukser på tre kvarter....jaja...en plass må man begynne!

"Må sei fra når ska på do, ikke tiss i buksa!" Oliver så enig med meg vettu [:D]
Men noen min etterpå er det på`n igjen. Ny runde på do, men kommer ingenting.... Ny truse og ny bukse....osv...sånn går daga`n [8D]

"Sei ifra æ" sier Oliver, og jeg svarer "du må sei ifra FØR du ska tisse, ikke ETTERPÅ". "Gjør det æ", svarer Oliver. "Gjør ka da?". "Tissa??" Sier Oliver med et spørsmålstegn [:D] Må le litt av han også da, syns han er så flink som sier ifra ETTER han har tissa han....

Må gå til innkjøp av flere truser...

---------------------------------------------------------

I dag har han gått hele dagen uten bleie
-og klarte seg helt til 5 min før vi skulle gå på badet for å ordne og pusse tennene [8D] Da fant han ut at han sikkert hadde vært flink lenge nok [8D] Men det var 11 timer uten uhell det!! Han har ikke sagt fra selv at han må på do, men vi har fulgt han på do etter vi har spist og før vi har gått ut osv og han har tisset hver gang, og fått et klistremerke på arket sitt (Takk for tips!! Husker ikke hvem det var som nevnte det her, men det hjelper iallefall til at bleieslutten blir til noe positivt, og motiverende)

Så får vi bare håpe han lærer å si fra selv etterhvert....

I morgen skal han begynne i barnehagen igjen (etter 3 uker ferie), så skal snakke litt med dem om hvordan vi skal gjøre det fremover.

Dere som har bleiefrie unger, hadde dere mange "tørre" dager hjemme før dere prøvde de uten bleie i bhg?

Må smile litt, vi er på samme stadie, men kjenner vi må ta noen pauser innimellom for han blir så sint når vi spør han om han skal tisse;(Men er flink når han har lagt seg da den luringen....da skal han på potta, men han tisser nesten hver gang så da kan jeg liksom ikke si noe på det heller..

Det er helt klart en start [:D] Og kanskje akkurat det som skal til for at han skal bli bleietørr [:D]

Flinke Oliver da [;)]

det er en start.. her er det ikke et eneste tisseuhell, ikke på natta engang.. meeeeeen han nekter plutselig å bæsje i do så i tre uker han han bare bæsjet i trusa [:@] blir gal av det snart

[:)] Oppdatert første innlegg!

Vi slutta hjemme og i bhg samtidig. De er vant til å ha barn som skal slutte med bleie så det gikk veldig fint[:)]

vi slutta bare i barnhagen med en gang. men vi har jo ikke hatt tisseuhell.. tror vi har hatt max 3 sånne uhell, meeeeeeeen han bæsjer i trusa hver gang han bæsjer nå, selv om han vet han skal gå på do, holdt på sånn i 3 uker nå og jeg blir snart sprøøøøø men siden han ikke har noen uhell med tiss, ikke på natt engang så får vi bare hold eut den bæsjinga en stund til

Så bra[:)]
Går fremover det her..

Bare ha med skift til bhg og si han har slutta med bleie og trenger oppfølging til å gå på do.
lykke til!!

Dette går jo lettere enn jeg skulle tro.... I går hadde han 1 uhell i bhg og i dag ingen [:)] Han hadde til og med sagt ifra èn gang han måtte på do selv også, ellers har de tatt han med med jevne melomrom..

ORIGINAL: ~sniglan~

Vi slutta hjemme og i bhg samtidig. De er vant til å ha barn som skal slutte med bleie så det gikk veldig fint[:)]

Ja jeg snakka med de og de syns det var bare fint at han ønsket å prøve! Så nå er det kun bleie på natta... [;)]

ORIGINAL: Trine82

vi slutta bare i barnhagen med en gang. men vi har jo ikke hatt tisseuhell.. tror vi har hatt max 3 sånne uhell, meeeeeeeen han bæsjer i trusa hver gang han bæsjer nå, selv om han vet han skal gå på do, holdt på sånn i 3 uker nå og jeg blir snart sprøøøøø men siden han ikke har noen uhell med tiss, ikke på natt engang så får vi bare hold eut den bæsjinga en stund til

Det ordner seg nok, men æsj [&:] Håper han snart finner ut at det er best å la det gå i do!!

ORIGINAL: Smiley80

Dere som har bleiefrie unger, hadde dere mange "tørre" dager hjemme før dere prøvde de uten bleie i bhg?

Dere har vært kjempeflinke! [:)] Vi hadde også "klistremerke"-systemet istarten til vi gikk lei [;)]
Siden vi hadde bleieslutt fra høsten/vinteren av, gjorde vi det sånn at hun gikk uten bleie inne, både hjemme og på barnehagen. Da det ble vår, sluttet hun utebruk også.

Syns dere skal be de gjøre det samme på barnehagen som dere gjør hjemme, ellers blir han forvirret og "glemmer" om han har bleie eller ikke. Bare send med godt med skift og gi instrukser til barnehage ansatte. Snakk også med Oliver før han skal til barnehagen og minn ham om doen før du går fra ham på barnehagen.

Back
Topp