Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg syns maten på aks er dårlig og lite variert, og det er det flere dom syns.
Jeg kan skjønne at det ikke er så lett med tanke på allergier og økonomi, og selvfølgelig hva de har av tid til å lage mat.
Veldig enkelt, lettvint og raskt med fiskefileter i ovnen, feks laks. Fullkornspasta er kjapt og enkelt og med en dæsj chreme fraiche på og kanskje litt sitronpepper så trenger man ikke lage saus.
Grønnsaker synes jeg er et must og frosne er like næringsrike som ferske, så slipper man å kutte opp. Kjapt å koke/dampe.
Suppelapskaus, grove pizzasnurrer, makaronigrateng/fiskegrateng, blomkålsuppe/tomatsuppe/gulrotsuppe/potet og purresuppe med grove rundstykker, havregrøt, ostesmørbrød, pitabrød med salat, pytt i panne, stekt ris..
Nå skriver du "hva de skal servere", så regner med du mener noe assistentene skal lage og ikke barna. I osloskolen og AKS er det kun 51kr i måneden av det foreldre betaler som skal gå til mat. AKS "lever" jo kun av foreldrebetaling som skal gå til leker, mat, aktiviteter, turer, lønninger etc.
Der jeg jobbet tidligere hadde vi varmmat for 4.klassingene en gang i uken, ellers får alle barna en frukt hver dag, uansett trinn. Mer enn det har man ikke penger til.
Uansett, forslag til varmmat som falt i smak hos barna: spaghetti og kjøttdeig, fiskepinner og potetmos, tacobaguetter, pannekaker, wok, grønnsakssuppe