akkutte håvne bein!

*IdaMor*

Elsker forumet
Er det farlig? eller noe man trenger å bekymre seg for? fikk det nå nemmelig, har ikke vært plaget med noe vann i kroppen fra før av.
Men nå er beina (spesielt det høyre beine) blitt 2 ganger så strot som det var opprinnelig! Dette skjedde iløpet av minutter her nå :/ Gjør litt vondt også. de er rett og slett så håvne at huden sprekker! denne hevelsen er fra ankelen å opp til ca 10 cm over kneet.

Ring føden med en gang!!
Best å sjekke ut da det ikke pleier å komme så raskt og heller ikke så mye. Lykke til!!

Ringte til føden, å de mente at siden det kom så fort, å mest i det ene beine burde jeg kontakte legevakt å få noen til å se på det. Så da er problemet at jeg sitter her mutters aleine langt på landet. Men en 2 åring som sover... å pappaen jobber 3 timer unna :/

Ringte til føden, å de mente at siden det kom så fort, å mest i det ene beine burde jeg kontakte legevakt å få noen til å se på det. Så da er problemet at jeg sitter her mutters aleine langt på landet. Men en 2 åring som sover... å pappaen jobber 3 timer unna :/

Enig med dem, det kan i verste fall være blodpropp.. ikke meninga å skremme deg, men syns jo bare du burde få sjekket det ut!!
Hold oss oppdatert:)

Får vel ringe legevakta også da :P er jo ikke sikkert jeg får komme inn, de er kjent får og ikke ville ta inn noen som er syke :P

Da har jeg ringt legevakt. Fikk beskjed om å sitte med beinet høyt og ta ting med ro.. de hadde det travelt med akutte ting.. så de hadde ikke tid til å ta meg inn nå... Hun skulle snakke med legen når han ble leig og ringe meg opp igenn...
Er kansje fordi at jeg har lest på google på disse symptomene, å skremt meg selv litt. Men nå er jeg også blitt kvalm, svimmel å fått vondt i hode :/ oppdaget også iste at jeg har fått en svær blåflekk bak på låret.. aner ikke om det har noe med saken å gjøre, men den var der ikke isted. Snakker du om å skremme seg selv. men blodpropp er jo potensielt dødelig :/

Vist du har fobi mot bein ikke se på bilde ;)

Slik ser den altså ut, å jeg har ikke tykke legger til vanlig :P sikkert noen som har mer håvne bein enn meg, men har aldri vært borti at det skulle skje så fort!

cats.jpg
Sitter bare å venter på at de skal ringe meg opp igjen fra legevakta... har mest lyst til å legge meg!

Tror kanskje jeg hadde ringt føden . Å være svimmel og kveld pluss ødemer i kroppen må sjekkes opp.
Snakker ut fra egen erfaring fra forrige svangerskap.

Beklager at jeg bare kom busende inn, er egentlig i mai13. Men dette innlegget dukket bare opp..

Er akkurat som beina mine ser ut hver kveld det der..Men jeg har hatt det en stund da.

Som helsepersonell så må jeg bare si at det skal ikke være slik!!
Ring føden på nytt igjen og fortell alt dette en gang til. Dette kan både være en blodpropp og eller svangerskapsfprgifting. Uansett så er du så høygravid og dem er da pliktig til å hjelpe deg. De har leger på jobb der også som kan vurdere situasjonen. Du MÅ inn på en sjekk, det er for usikkert å sitte hjemme å vente. Best å bare ordne barnevakt med det samme og få tak i mannen din eller noen andre som kan frakte deg dit.
Lykke til!!

Ble ringt opp igjen av legevakta, de ville ha meg inn for sikkerhets skyld! Hevelsen har begynt å gått ned nå da,(sa det til dem) men måtte nedover uansett. Slipper å sitte hjemme og bekymre meg da værtfall :)

Åh, syns det hørtes skummelt ut at det kom så fort å at du i tilegg ble kvalm og litt vondt i hode :/
Men bra du fikk komme inn til legen, lykke til og håper det ikke er noe alvorlig og at alt går bra !!

Lykke til! :) x alt for det ikke er noe :)

Huff, ble letta da jeg så at de ville ha deg inn. Hadde begge beina blitt hovne så er det en ting, men kun det ene?! Tenkte også DVT/blodpropp! Syns det er ganske så akutt jeg da, men bra du fikk komme ned:) lykke til

Da har jeg tid til å oppdatere :) Fikk inn til lege med en gang, når jeg kom på legevakta, hevelsen hadde jo gått ned til den tiden jeg for til legevakten *typisk* :P Men siden de mistenkte bllodpropp så måtte de ha meg inn. De målte å kjente på bein, fikk også EKG (måling av hjertet) Og de lyttet og målte blodtrykk! Noe de gjorde hele 5 ganger siden det var skyhøyt! Noe som viste seg å bare være maskinen deres som tullet :P hahaha.
Så oppsumert så har hevelsen gått ned, og formen er bedre og de fant ingen ting på legevakten... men opplevde jeg dette en gang til måtte jeg ringe med en gang, så de fikk se på meg når foten var på sitt værste.

Back
Topp