akkuratt blitt gravid

betzy

Blir kjent med forumet
Jeg har akkuratt funnet ut at jeg er gravid. Og selv om jeg i utgangspunktet har lyst på barn er jeg i sjokk. Jeg og min mann har pratet en del om det, og planla å bli gravid til sommeren. Men når det helt plutselig sjedde nå, kom det så brått på, og min reaksjon er at jeg er veldig lei meg og ikke har lyst til dette. Egentlig er jeg veldig glad i barn, og alltid ønsket meg det, men nå, når det skjedde veldig brått så bare gråter jeg og er redd.
Jeg er heller ikke glad i sprøyter og leger og føler jeg har mye å grue meg til fremover!
Noen som har hatt det på samme måte?? Håper noen kan gi meg tilbakemelding..

Jeg hadde også det slik som du skriver.
Jeg er såh redd for leger og sprøyter at Jeg måtte ta blodprøvene tidligere enn kontrollen.
Og Mamma måtte være med og Jeg skreik som en unge.
Men nå etter som Jeg har kommet lengre ut I svangerskapet har Jeg begynnt og glede meg mere og mere.....
Di første 3 - 4 månedene var mest preget av nervøsitet.
Dette klarer du, Jeg er en pyse som er redd for ganske masse og gleder meg nå som sagt.
Lykke Til...... [:D]

Vil bare ønske deg masse lykke til jeg.. Dette her kommer til å gå fint, og når du har kommet over"skrekken", kan jeg love deg at du har SINNSYKT mye herlig å glede deg til[:D] 

først må jeg jo bare si gratulerer så masse!

jeg følte det sånn da jeg ble gravid første gang. det er jo ikke så rart egentlig, for det er jo noe som kommer til å forandre livet på så mange måter! for min del gikk den sjokk-panikk-følelsen bort etter bare noen dager...når jeg hadde fordøyd det litt. å få barn er nok det mest berikende og spennende du kommer til å få oppleve i livet[:)]
dessuten har du jo mannen din ved sida di...det går nok bedre etterhvert skal du se!

det finnes jo utdanna folk som du også kan prate med om angsten for sprøyter og leger og sånt.
håper at du blir positivt overraska i månedene som kommer[:)]

klem.

Tusen takk fo r det du sa! Det hjalp! Tusen takk.