Akkurat nå har jeg lyst på....

Jeg har allerede spist pinnekjøtt i sommer :) svigermor som diska opp! Jeg har ikke sett noe på helsedirektoratet sine sider om at det er fy, så da spiser jeg det med god samvittighet! Med masse kålrabistappe og potet til :)
 
Hvitløksbrød med smeltet ost.. Fra en spiseplass på Mallorca! Noe sier meg at jeg ikke får tak i det med det første... :p
 
Vil vært så godt med sushii:nailbiting::nailbiting: skjønner ikke hvorfor noen sier det ikke er lov og andre sier det er lov :wacky:
 
Jeg har allerede spist pinnekjøtt i sommer :) svigermor som diska opp! Jeg har ikke sett noe på helsedirektoratet sine sider om at det er fy, så da spiser jeg det med god samvittighet! Med masse kålrabistappe og potet til :)
Pinnekjøtt kan du spise så mye du vil av :D gleder meg til jul allerede!!
 
Vil vært så godt med sushii:nailbiting::nailbiting: skjønner ikke hvorfor noen sier det ikke er lov og andre sier det er lov :wacky:

Det henger vel igjen fra før. Sist jeg var gravid var det ikke greit, eller ihvertfall frarådet. Nå er det helt greit med unntak for bl.a tunfisk. Dette står på matportalen som er rådene fra myndighetene:
  • Gravide kan spise sushi laget av rå, fersk marin fisk, men bør unngå produktene på listen over. Dersom du skal lage sushi selv, se Slik lagar du sushi som er trygg å ete fra Mattilsynet (bakterier).
For mer info se under fisk og sjømat på denne siden:
http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor
 
En gang i blandt må det vel være lov og spise det?
Aldri hørt det er fysj hvertfall :)
Pinnekjøtt kommer nok snart, lammene er sendt til slakt allerede så nå skal det nok bare røkes og saltes :)
Eg har pinnekjøtt her hjemme og vurderer sterkt og lage det i morgen, selv om mannen min hater det :p

Da er det bare å glede seg :happy:
Og heldige du som har det hjemme!!
 
Har så lyst på vinterens store høydepunkt, rakfisk! Men det får vente til våren :) her blir det rakfisklag så fort ungen er ute!
 
har nesten konstant lyst på vafler, den ene tingen jeg ikke mister lysta på av å spise det.. fint lite annet som frister og når jeg først finner noe som frister og spiser det, tar det litt tid å få lyst på igjen.

Men skal sies at bakt potet går igjen som noe jeg har lyst på :)
 
Back
Topp