Aketur

• Trådstarter Trådstarter caka
  • Opprettet Opprettet
C

caka

Guest
Her snør, og snør og snør.... Det er jo kjekt synes jeg som kommer nordfra. Men brøyteutstyret her i Ålesund er jo ikke noe særlig da.... Så da har de ikke brøytet et eneste fortau her vi bor. Pappan hadde første dag i permisjon i dag og kom seg ingen steder. Han lurer på å dra på aketur i morgen, men hvor lenge ville dere dradd de små på akebrett? Er jo ganske mye mer utsatt for vær og vind på brettet. 

Kommer litt ann på tempraturen ute syntes jeg!

Kanskje ikke så veldig lang. Men helt klart så kommer det an på været og beklednigen deretter "godt skjermet for vind"
Som det heter: Ikke dårlig vær, bare dårlig klær [8D]

Her er det 10-15 minus, så det blir ikke noen aketur på minsten her i gården. Man skal jo være litt forsiktig med barn og pulk, og jeg antar at det er det samme med akebrett. Det er jo rett på bakken og de kan fort bli nedkjølt.

Om du velger å ake vil jeg iallefall ikke anbefale lengre enn 15 min. Men det kommer jo selfølgelig an på hvor kaldt det er også[:)]

Jeg syntes det gjorde skikkelig vondt i ansiktet da jeg og vesla gikk hjem fra banehagen tidligere i dag.

Da vi var på aketur sist la jeg et ullteppe i bunnen på akebrettet som hun satt/lå på, og det gikk fint!
Var ute på tur lenge, MEN det var ikke hele tida hun satt på akebrettet da, sikkert ikke mer enn 20 min tilsammen egentlig. Men så satt hun i vogna resten av tida (og var ute 1 og 1/2 time i -4 grader)

ORIGINAL: Dreams

Kommer litt ann på tempraturen ute syntes jeg!

Sign!

Ville vært veldig forsiktig med å være ute hvis det er kuldegrader og vind. Er det vindstille kan de vel ut hvis det er mindre enn 10 minus. Men ville passa godt på hvis han sitter stille på et akebrett. Kaldere nede på bakken også.

Back
Topp