Svar på tråd

Jeg fødte på Ahus i august 2010. Jeg valgte meg dit selv om jeg ikke hører til der! Har bare skryt å komme med. Følte jeg var godt ivaretatt under hele svangerskapet og jeg var oppom Ahus flere ganger.. både med premature rier, lite aktivitet osv. Var også med i bekkenbunnsprosjektet og hadde derfor flere ekstrakontroller med bla 3d ul.

Selve fødselen var også en fin opplevelse. Jeg kom inn 07.30 og fødte 10.08. Rakk ikke epidural, noe jeg skyldte på jordmor for ;) Er enda overbevist om at de bevist drøyde tiden siden de forstod at det kom til å gå rimelig kjapt, og når jeg var på mitt mest desperate så var jeg kommet til 9,5 cm og det var ikke tid til epidural :) Hadde også med en supersøt og flink jordmorstudent, og hun var en skikkelig ressurs for meg som fødekvinne.

Hvis jeg skal utsette noe, så er nok det at jeg som førstegangsfødende følte meg veldig alene og overlatt til meg selv på barsel. Jeg hadde ikke trøbbel med noe, men savnet litt mer personlig oppfølging fra de ansatte. Samt at de tok mer initiativ til oppfølging.

Hvis alt går bra med lille spira mi nå, kommer jeg til å søke med til Ahus igjen, uten tvil :)

Back
Topp