Jeg fødte mitt første barn på Ahus, og har valgt å føde nr 2 der også, selv om det ikke er der jeg "hører til" i forhold til bosted. Jeg var veldig fornøyd med måten jeg ble møtt på, med personalet og med fasilitetene. Sykehushotellet var fantastisk!
En ting som kan være greit å vite er at du kan havne på den jordmordrevne avdelinga uten å spesifikt ha bedt om det. Siden de to avdelingene heter fødetun A og fødetun B, visste ikke jeg at jeg var på dn avdelingen da jeg skulle føde førstemann. Jeg skjønte det ikke før jeg fikk beskjed om at jeg måtte bytte avdeling da jeg ba om epidural. Det endte med at det ble for sent for epidural, og jeg fødte med lystgass og akupunktur som smertelindring. Det gikk helt fint, og jeg kommer muligens til å "ønske meg dit" denne gangen. (Har ikke helt bestemt meg). Men det kan være greit å vite. Jeg følte meg litt motarbeidet da jeg gjentatte ganger ba om epidural og stadig ble presser til å prøve litt til. Men nå i etterkant er jeg glad for det. Det var herlig å få ha nurket hos seg hele tiden fra fødselen av, og å få komme raskt til sykehushotellet. Jeg har fortstått det slik at ved ep. må en overvåkes en stund etterpå(?)