Akebrett

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hva slags akebrett vil dere anbefale til en på 1,5 år?

1,5 år, med støtte i ryggen tenker jeg.

Vi fikk denne i fjor vinter :) kommer til å bruke den en sesong til. Tror den koster rundt 200kr
ImageUploadedByBV Forum1479234694.090916.jpg

Enten babyakebrett med rygg eller et vanlig akebrett med ratt :) mine fikk rattakebrett når De var 1,5 og 2 år.

Ville kjøpt akebrett med plass til voksen også
Samme her. Er hvertfall ikke plass i babyakebrettene og syns de har en lett tendens til å tippe også.

Vi renner med barna og til tider låner jeg uten barna også :p Greit med plass da :)

Her har mini ønsket seg stiga akebrett med plass for to i julegave! Han blir 2 i mars. Det kan han jo ha lenge også holder han jo seg fast i rattet når jeg drar og nedover bakken holder jo jeg/eventuelle andre i han når vi sitter på.

Vi har trekjelke med spark sete oppå. Baby akebrett vokste hu ut av og kunne ikke bruke når hu var 1.5 år. Fint å dra med. Men å kjøre så bruker vi snowracer. Kjører sammen med hu.

Kjelke med ratt er jo kjempemoro og fint ettersom man da aker sammen med barnet. Det gjorde jeg med min da han var så liten. Hadde slike "vanlige" akebrett også, som han kunne bruke alene, men de fungerte dårlig ettersom farten ble lav og man var mer eller mindre avhengige av nærmest "isete" underlag for at de skulle gli skikkelig. Jeg ville satset enten på et akebrett med plass til to eller kjelke med ratt. Morsommere for både barn og voksen å ake sammen. Jeg dro ham på rattkjelken til barnehagen fra han var liten, uten problem. Tok det bare med ro, slik at han holdt seg godt fast i rattet ;). Det var mye enklere enn akebrettet som hadde en lei tendens til å vippe over straks det var ujevnheter i veien (en bitteliten snøkant kunne vært nok til at akebrettet vippet).

Back
Topp