Aircondition eller ikke?

CFB

Februar 2014's Miss håndarbeid
Februar 2014 - Skjult forum
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Er på første sydentur med jenten vår nå som nærmer seg 4 mnd.

Er helt stressa for at hun skal bli for varm eller for kald når hun sover om natten. På dagen er det 26-27 grader, og temperaturen skal vel ligge på rundt 20-21 grader gjennom natten.

Hun sover i egen seng rett ved siden av meg nå, har på seg en tynn bomullspysj og helseteppe over. Hun er ikke for varm nå for har nettopp kjent på henne, men det er sykt klamt i rommet så er fristet til å ha på AC for å få sove selv.
Men da er jeg redd hun blir for kald igjen.

Ville dere skrudd på AC? Finnes ikke dyner her, bare tynne laken og helseteppe. Hva pleier dere andre å gjøre i syden med de små?

Har hatt den på. Selv de var nyfødt. Passet på at de ikke lå under så de fikk trekket på seg. Og på sånn 24-25 g. Er litt kaldere enn det høres ut som syns jeg :-)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Vi hadde på AC når vi var i Marbella. Da var vesla 1,5 år. Var ikke noe problem.

appen <3

Ok, da setter jeg den i gang på 25-26 grader. Er så skeptisk for jeg blir ofte forkjølet selv av AC men var ikke lett å sove her uten merker jeg..

Så lenge ac er på 20 + tror jeg det skal gå bra. Fort å bli syk når den er på under 20. Vi er i Tyrkia nå, har den på 22:)

Hvis temp ute er 20-21 på natten så hvorfor ha ac på 25-26? Vanlig "romptemperatur" er 20-22 og på soverom anbefales 18-19. Bedre å ha det kjørlig enn for varmt. Barn som fryser sier ifra, barn som er for varme blir slappe og døsige (heteslag). Jeg ville kjølt ned rommet til 18-19 grader med ac før leggetid og så slått den av når jeg gikk å la meg så det ikke ble trekk. Hvis det bare er 20 grader ute på natten vil ikke temp stige veldig

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ville nok hatt den på og heller kledd på barnet litt mer. De sier jo at temperaturen på soverommet bør være på rundt 18 grader, men det er jo koketemperatur for oss, så det er et absolutt maksimum her. Sliter hvis det er mer enn 10 grader på rommet. Vi var vant til å ha det iskaldt på soverommet da vi fikk vesla, var jo i februar, så jeg spurte alle på sykehuset om det gjorde noe at rommet var kaldt. Alle svarte at så lenge barnet ikke lå rett i trekken og vi passet på at hun var varm under dyna el, så var det null problem. Alternativt kunne vi kle på en lue og tynne votter eller noe.

Hvis temp ute er 20-21 på natten så hvorfor ha ac på 25-26? Vanlig "romptemperatur" er 20-22 og på soverom anbefales 18-19. Bedre å ha det kjørlig enn for varmt. Barn som fryser sier ifra, barn som er for varme blir slappe og døsige (heteslag). Jeg ville kjølt ned rommet til 18-19 grader med ac før leggetid og så slått den av når jeg gikk å la meg så det ikke ble trekk. Hvis det bare er 20 grader ute på natten vil ikke temp stige veldig

Sent from my iPhone using BV Forum
Virker veldig rart å sette så høy temperatur ja, men av erfaring så kjøler Ac'en rommet mye mer ned enn hva man stiller den inn til. Jeg satte den til 20 grader tidligere på dagen og da var rommet iiiiiiskaldt. Kan jo være det virker kaldere enn det er pga temperaturforskjellen fra ute til inne, men jeg hadde den på 25 grader i natt og det gikk helt fint. Hverken jeg eller baby frøs så da fortsetter vi med det resten av ferien tenker jeg :)

Funker ikke å kjøle godt ned og så slå av, for huset vi bor i her blir veldig fort varmt igjen :)

Vi er i Spania nå, har ac på 26 grader, han sover med helseteppe og body, kaster av seg teppet som regel.. Han er 14 mnd'er men gjorde det samme i fjor når han var 2 mnd'er :)

Ser andre skriver det er varmt men her i huset kan det ikke være lavere. Er mine foreldres hus og de har bodd her, å sove med 24 grader på gjør oss syke, av erfaring. Er ca 27-30 grader ute på dagtid, men inne med ac på 26 føles det mye kaldere!

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Back
Topp