AIO bleier til nyfødt gutt??

kasandre

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Kan noen anbefale meg ett merke som er bra til gutt? Eg liker godt bitti d'lish sine sio bleier, men vil ha aio til lillemann... Har hørt det er litt forskjell på passform med gutt vs jente... Takker for innspill :)

Foretrekker lommebleier da.

og er vedig fornøyd med Happy heinis sine one size til gutter.
De blir gjerne litt store til nyfødte da, men til nyfødte synes jeg det er best med brettebleier og ullbukse/PUL-trekk.

Eg er rett og slett for lat til annet enn aio ;) Har prøvd hh til jenta mi, eg likte de ikkje, så eg solgte de igjen :/

Ja, hver sin smak! :P

jeg foretrekker lommebleier fordi jeg da kan stappe med de innleggene jeg selv vil + det tørker raskere.
Og så er det  eldig kjekt og sitte foran tv'en og stappe bleier et par kvelder i uka synes jeg :P

Bum genious sine AIO er vi og fornøyde med til minstemann som er liten og rund.
De passet ikke til storebror som er lang og tynn.
HH med borrelås passet begge to (mens de med knapper passet ingen av de).

Tots-bots sina AIO er vi og fornøyde med.

Ingen flere med tips?

Ingen??

Har generelt ikke hatt så mange aio, rett og slett fordi de tar så lang tid å tørke. Vil tro du trenger hauger med bleier til nyfødt om du skal bruke rundt 10 bleier om dagen i starten hvis du ikke hiver de i tørketrommel.

Har en bumgenious, der er innleggene sydd fast i hver ende men er løse på midten så de tørker en smule fortere enn om de hadde vært sydd sammen. Fordelen med det er at man kan legge inn en vaskeklut el  foran i bleien om man trenger litt ekstra oppsuging. Har brukt den fra han var ganske liten, har knapper som kan regulere størrelsen, to knapperader rundt livet så man kan stramme rundt lårene også.

Et lite tips som ikke er aio, men som går kjapt: prefolds. Kjøpte en bambino mio pakke hos barnas hus like før jeg fikk småen, ble brukt mye i starten. Litt tykke kluter som bare skal foldes i tre og legges oppå et sperrelag i PUL, gjøres mens du skifter på ungen, funker fint å håndtere med en hånd (i motsetning til lommebleier der du enten må stuffe på forhånd eller bruke begge hender til når du står ved stellebordet). Finnes sikkert bedre sperrelag en bambinoene, de var litt stive når han fremdeles hadde navlestumpen hengende på, men konseptet er bra. Kan også bruke vanlige brettiser som innlegg om du er tom for prefolds (uten å styre med snappy/knyting/sikkerhetsnåler som er vanlig med brettiser)

Jeg brukte bumgenious lommebleier til gutten min fra har var ca 2 mnd! Veldig fonøyd med de! Hadde også noen lommebleier fra muksut det innlegget satt fast bak i bleia, slik at det tørket fortere!

vi liker bum genius- ikke prøvd dem til nyfødt, men til nestemann vil vi nok satse på formsydde og ullbukse. er det jeg stoler best på. Somregel med ekstra hamp/bmbusinnlegg uasett hvilken løsning vi bruker. Et lite tips jeg leste på tettinntil var å bruke bambus/hamp underst og  mikrofiber oppå. Mikrofiberen trekker hurtigst til seg og under press så presses fukent jevnt fordelt ut i hamp/bambusinnlegget under :) funker supert og anbefales til stortissere!

Back
Topp