AIH

mainimoe_

Glad i forumet
Vi har vært prøvere i litt over ett år og har for ca 2 mndr siden funnet ut at mannen har litt nedsatt sædkvalitet. Siden vi har prøvd så lenge har vi ikke lyst til å vente noe mer på å klare det selv, og ønsker å få litt hjelp. Lurer på om noen kan fortelle meg om de har blitt gravide ved hjelp av AIH?

Kan legge til at alt er bra med meg, sjekket eggledere og eggreserve, samt tatt blodprøver som var fine. Mensen er alltid regelmessig.

Dette er kanskje ikke svar på akkurat det du spør om, men det kommer litt an på kvaliteten og antallet hos mannen din om AIH er aktuelt. Det er et visst antall svømmere som setter grensen for om det er gunstig å prøve på et par eller ei.

Har selv hatt AIH, og ble ikke gravid.

Dette er kanskje ikke svar på akkurat det du spør om, men det kommer litt an på kvaliteten og antallet hos mannen din om AIH er aktuelt. Det er et visst antall svømmere som setter grensen for om det er gunstig å prøve på et par eller ei.

Har selv hatt AIH, og ble ikke gravid.

Han har den "mildeste" graden av nedsatt kvalitet, det vil si at de bare er litt trege. Er det godt nok for å prøve AIH?

Han har den "mildeste" graden av nedsatt kvalitet, det vil si at de bare er litt trege. Er det godt nok for å prøve AIH?

Da vil jeg tro AIH kan fungere :) Det er jo ingen mirakelkur - like lav graviditetsrate som ved vanlig samleie, men for dere vil det hjelpe en del at svømmerne blir "hjulpet" på veien :)

Da vil jeg tro AIH kan fungere :) Det er jo ingen mirakelkur - like lav graviditetsrate som ved vanlig samleie, men for dere vil det hjelpe en del at svømmerne blir "hjulpet" på veien :)

Trodde det var større sjans for å bli gravid med AIH siden de blir hjulpet på veien opp til egget...nå ble jeg litt skuffet, kjenner jeg.
Vi må ta en avgjørelse på om vi skal prøve AIH på torsdag, det vil si om TR dukker opp så blir det inseminering!

Da er det sikkert innafor ja :)

Som det skrives under her gir ikke AIH noen særlig økning i sannsynlighet for graviditet, tror legen min sa 2-3 prosent mer, men det kan være utslagsgivende for dere om problemet hos dere har vært svømmedyktigheten, for da blir svømmerne i hvert fall plassert på rett plass til rett tid :)

Da er det sikkert innafor ja :)

Som det skrives under her gir ikke AIH noen særlig økning i sannsynlighet for graviditet, tror legen min sa 2-3 prosent mer, men det kan være utslagsgivende for dere om problemet hos dere har vært svømmedyktigheten, for da blir svømmerne i hvert fall plassert på rett plass til rett tid :)

Håper du har rett! :) men aller mest håper jeg at TR ikke dukker opp på torsdag/fredag!

Back
Topp