AIH

Emiliemor

Gift med forumet
Kan noen forklare meg litt hvordan det fåregår? Jeg skal søke IVF ved Porsgrunn må bare vente til mensen kommer så jeg får tatt blodprøver(byttet gyn så måtte begynne på nytt). Men tidligere gyn. Fant ikke noe galt. Og han sa sist at jeg hadde bra eggløsning. Tok ul noen dager før el.

Jeg har lest litt om AIH og skjønt at det kan være en mulighet for de som er uforklarlige barnløse(har en datter fra før men har brukt snart 2 år på nr to).

Hvem bestemmer om man skal ha IVF eller AIH? Må man søke om IVF også kommer man på forsamtale også finner de ut av hva man skal prøve? Eller må man søkes til AIH i utgangspunktet.

Jeg har prøvd pergo tidligere og jeg har ikke god effekt av det da eggløsning Endten uteblir eller kommer veldig sent. Til vanlig har jeg el på cd 11. Må jeg ta pergo ved AIH eller tilbyr de noe annet? Og hva koster det? Noen som har tatt dette ved Porsgrunn? Og hvor mange forsøk for man?

Her var det mange spørsmål.
Vil anbefale at du leser på Porsgrunn sine sider om ivf. Det er også de som bestemmer hvilken behandling du skal ha. Gyn sin er den som skal sende søknad ikke du :)

Du vil få henvisning på mange flere blodprøver, kommer til forsamtale og så forteller legen hva han mener og tenker.

Når du går offentlig så må du tilsammen på 3 forsøk betale en egenandel på medesiner. Tror den er på rett over 16000 I år. Utover det så kommer konsultasjon og 1500kr for innsett. Alt ut fra hva du skal gå på med et forsøk koster mellom 10 - og 25 000 som du må legge ut.

Man har 3 fersk forsøk, får du egg på frys vil si bonus egg.

Lykke til!!

Back
Topp