Ahus vs Kongsvinger!

Ella30

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Første gang jeg var hos legen fikk jeg henvisning til tidlig UL og den ble på Kongsvinger sykehus.
Da spurte jeg litt om hvordan det ble med fødested osv, og han sa at det som oftest ble der hvor man tar ultralydene... (dette var veldig tidlig i sv.skapet da, han ville vel ikke søke meg inn så tidlig...)
Siden første UL ble på kongsvinger så tenkte jeg jo at jeg kom til å havne der som fødested også.

MEN sist gang jeg var hos legen igjen, så spurte han meg om vi hadde søkt om fødested sist jeg var der, og da hadde vi jo ikke så vidt jeg visste.
Og da spurte han meg om jeg hadde tenkt noe på det, og svaret mitt var at jeg hadde liksom sett for meg kongsvinger da ettersom det var der jeg fikk UL og var også der jeg ble lagt inn med hyperemesis. Men da ville han at jeg skulle tenke på det til neste gang da, hvor jeg ville føde, og mest relevant blir jo da å velge mellom kongsvinger og Ahus sånn jeg ser det. Kongsvinger tar det oss i underkant av en time å kjøre til, Ahus tar det vel rundt 35-40 minutter, så bor jo nesten midt i mellom.

Så da lurer jeg egentlig på om noen her inne har noen erfaring med ett (eller begge) av disse sykehusene, for jeg må nå bestemme meg for ett av dem innen neste legetime, og det er jo supervanskelig valg! Jeg har jo ikke peiling, har liksom ikke noe forhold til noen sykehus fra før av (annet enn innleggelsen på kongsvinger...)

Help me[8D]

jeg har søkt på kongsvinger. Hadde fødeplass der med minsten og var veldig fornøyd, har ca en time kjøring vi og, velger og ikke føde på A-hus pga at det ikke er familierom der og det er det på kongsvinger

Jeg hadde praksis på kongsvinger men jobbet med reumatisme da men kongsvinger er et koslig lite sykehus har ikke noe kjennskap til føden men trur det er det er veldig koslig der også :)

Ahus jobber jeg på idag det er helt nytt sykehus og et helt nytt pasient hotell, jeg skal føde der siden jeg allerede er kjent der. Sykehuset er et mor barn venlig sykehus og det er bare far som kan komme opp på avd alle andre har forbud.
Det er litt kjipt men du får sammenligne og lese litt så håper jeg at du blir klokere av det lykke til med valget :)

Ble veldig usikker plutselig nå. viste ikke at A-hus har fått hotell,det forandrer jo alt[8|]

Har lest litt nå, men syns ikke det står sånn kjempe masse på sykehusene sine sider... men er vel ikke alt som kan skrives med ord heller...
En annen ting som teller en del er jo at det tar familien min ca 40(?) min å kjøre til Ahus, mens det vil ta dem nesten 2 timer å kjøre til Kongsvinger...
For svigers blir det ikke så veldig stor forskjell tror jeg...

Virker jo veldig fint med pasienthotell og at det er helt nytt da, men så er det jo de fordelene man har med et mindre sykehus også[8D]
Blir ikke lett dette, men tusen takk for hjelpen[:)]

ORIGINAL: iSjokk

Har lest litt nå, men syns ikke det står sånn kjempe masse på sykehusene sine sider... men er vel ikke alt som kan skrives med ord heller...
En annen ting som teller en del er jo at det tar familien min ca 40(?) min å kjøre til Ahus, mens det vil ta dem nesten 2 timer å kjøre til Kongsvinger...

Virker jo veldig fint med pasienthotell og at det er helt nytt da, men så er det jo de fordelene man har med et mindre sykehus også[8D]

Det er også noe, hvis vi reiser til kongsvinger så får ikke noe besøk, men på A-hus kan det hende vi får besøk[8D]
Jeg har allerede søkt om fødeplass på kongsvinger, men å blir jeg veldig usikker. hmmmmm er vel ikke forsent og ombestemme seg????

ORIGINAL: Jul På Katthult

ORIGINAL: iSjokk

Jeg synes det er veldig greitt med lite besøk på sykehuset jeg [;)] De få dagene vil jeg bruke på å bli kjent med den lille og få i gang amminga og komme meg selv etter fødselen. Får tidsnok nok besøk. For å være helt ærlig synes jeg nesten det er kjipt at jeg bor i hjembyen min den gangen her. Da VET jeg at det kommer til å være et sinnsykt besøkspress. Var så greitt sist [8D]

Med 1 mann kom foreldrene mine og ei veninne, med nr 2 kom ingen, ikke for at de hadde rukket det reiste hjem så etter noen timer[8D] Ikke skal jeg amme så det blir ikke noe problem, men ser for meg at jeg kanskje vil være på sykehuset lenger denne gangen og da hadde det hvert hyggelig om ihvertfall foreldrene mine kommer en tur:)

Back
Topp