Ahus eller Ullevål?

Heartbeat<3

Flørter med forumet
Jeg bor i Oslo og har søkt fødeplass på Ullevål, men var på første jordmor-time i dag, og hun anbefalte meg å se litt utenfor byen. Hun mente både fødestuene og tilbudet var bedre på Ahus og hadde sendt mange gravide dit som visstnok var storfornøyde. I tillegg har de badekar på alle fødestuene, noe de ikke har på Ullevål, så nå vurderer jeg å bytte, selv om Ahus er litt lenger unna.

Har dere erfaringer med det ene eller det andre stedet? Vil gjerne høre både positive og negative erfaringer.

Kun erfaring med Ahus og er veldig fornøyd der :-) Fødte der i juni 2014 , hadde en prematur fødsel så ble godt fulgt opp både før , under og etter fødsel :-) .

Hadde aldri født på et sykehus uten barselhotell slik at far kan være med oss hele tiden. Føder du på sykehuset uten dette må far sove hjemme hvis du ikke er ekstremt heldig å får aleinerom....

Både Ullevål og Ahus har barselhotell. Risiko før oss i Oslo regionen er at vi kan bli sendt dit det er plass uansett... Men fikk min datter på Ahus og var fornøyd, havnet rett på barselavdelingen da hun var liten, og var heldig og fikk enerom.. Men der måtte far rett ut mitt i natta....

Det finnes maaange sykehus her i landet som ikke har barselhotell, og det går helt fint det også! :p Er man heldig kan man få et enerom eller kanskje det er få fødende akkurat når man er der selv og derfor får far tilbud om å ligge over. Vi fikk det tilbudet med første, men far dro hjem og fikk seg en god natts søvn og det unnet jeg ham absolutt :happy: Og jeg og den nyfødte jenta klarte oss helt topp på sykehuset. Det er jo jordmødre der om natta også, og de ser gjerne til babyen en stund så mamma'n kan få seg litt uavbrutt søvn og hjelper ellers til med alt man måtte ønske, og svarer på spørsmål man har osv ;)

Jeg er kjempe fornøyd med ullevål. Alt fra legene, jordmødrene og de aller fleste sykepleierne, til barselhotelet.

Det skal være mulig å få rom med badekar. Husker rommet vedsiden av min hadde badekar.

Back
Topp