x1xbøllefrøimagen
Betatt av forumet
ahhhhhhhhh.... må bare få ut litt frustrasjon. gikk jo ut i permisjon fra skolen 2. februar 2010 og skulle ha permisjon i 1 år, altså til i dag. før jul var jeg innom skolen og spurte om jeg kunne bli med på noe undervisning fra nyttår for å få litt repetisjon før praksis og eksamen, og å venne meg til å være borte fra Mathias. det var helt greit, og skolen åpnet itslearningkontoen min fra 1.1.2011. i går var jeg innom der en snar tur å så at lærern min i sammfunnsfag har sendt melding om at jeg hadde 67% oppmøte og derfor måtte skrive en oppgave siden vi maks kan ha 30% fravær. jeg forklarte dette med permisjonsgreiene og at jeg har vært litt tilstede for å ta igjen noe jeg misset før permisjonen. i dag fikk jeg melding fra læreren om at han ikke viste noe om dette så det måtte jeg ta med eksamenskontoret, siden jeg ikke hadde vært på alle undervisningene nå etter jul heller har jeg plutselig 50 % fravær. fikk også melding fra eksamenskontoret angående dette og der sier de at jeg står som aktiv student fra 1.1.2011, men dersom jeg har papirer på en annen avtale skal de ordne det.
vi har nettopp flyttet og jeg finner ikke permisjonspapirene mine fra skolen, hverken før permisjonen startet eller nå når jeg skulle starte igjen. jeg vet at det sto på arket jeg fikk like før jul at etter eget ønske skulle lærerne bli varslet om at jeg skulle begynne, men det sto ingen ting om oppmøteplikt fra den datoen. permisjonen min varte jo egentlig til i dag så derfor har jeg ikke vært så mye på skolen. har vært hjemme og koset meg med Mathias den siste tiden før skole og jobb skulle begynne skikkelig. ikke har vi barnehageplass heller så derfor har jeg vært hjemme litt pga det også.
dersom det viser seg at skolen skal regne med fraværet mitt fra 1.1.2011 vil jo det si at fraværet blir registrert dobbelt siden jeg stort sett var syk i januar 2010 så da blir det jo dobbelt fravær, og dette gjelder da ikke bare samfunnsfag, men ALLE fagene. dersom fraværet blir over 60% får jeg ikke ta eksamen i noen fag og året blir ikke godkjent, jeg må starte 2. året på nytt etter sommeren, da uten støtte fra lånekassen resten av utdanningen pga forsinkelse ved fødsel og dette. det har vi ikke råd til.
har en mail jeg har sendt skolen i desember 2010 der det står at jeg skal ha permisjon i 1 år, det er den eneste dokumentasjonen jeg finner :(
håper de godtar det, hvis ikke blir det null mer utdanning på meg
vi har nettopp flyttet og jeg finner ikke permisjonspapirene mine fra skolen, hverken før permisjonen startet eller nå når jeg skulle starte igjen. jeg vet at det sto på arket jeg fikk like før jul at etter eget ønske skulle lærerne bli varslet om at jeg skulle begynne, men det sto ingen ting om oppmøteplikt fra den datoen. permisjonen min varte jo egentlig til i dag så derfor har jeg ikke vært så mye på skolen. har vært hjemme og koset meg med Mathias den siste tiden før skole og jobb skulle begynne skikkelig. ikke har vi barnehageplass heller så derfor har jeg vært hjemme litt pga det også.
dersom det viser seg at skolen skal regne med fraværet mitt fra 1.1.2011 vil jo det si at fraværet blir registrert dobbelt siden jeg stort sett var syk i januar 2010 så da blir det jo dobbelt fravær, og dette gjelder da ikke bare samfunnsfag, men ALLE fagene. dersom fraværet blir over 60% får jeg ikke ta eksamen i noen fag og året blir ikke godkjent, jeg må starte 2. året på nytt etter sommeren, da uten støtte fra lånekassen resten av utdanningen pga forsinkelse ved fødsel og dette. det har vi ikke råd til.
har en mail jeg har sendt skolen i desember 2010 der det står at jeg skal ha permisjon i 1 år, det er den eneste dokumentasjonen jeg finner :(
håper de godtar det, hvis ikke blir det null mer utdanning på meg