Ahh, så herlig!!

ElisabethRB

Forumet er livet
Idag har vi grillet for første gang i år[:D]
Det luktet så fantastisk godt, og smakte himmelsk[:D][8D]

Så da må jeg bare juble for at VÅREN endelig har kommet

Og vet dere hva som kommer etter våren...??? SOMMER[:D]
Og vet dere hva som skjer i sommer???

DA KOMMER DE VAKRE SMÅ BABYENE VÅRE

åå, jeg driver og får sånn skikkelig lyst på grillmat for tida! Vi har bodd i blokk et par år, og der var det ikke lov med grill, så nå som vi er i hus gleder jeg meg til grillen er kjøpt og at vi kan grille akkurat når vi vil!
Svartgrillet godt krydret grillribbe med bakt potet er det jeg plutselig får lyst på [8D]

Grille?? Spør om det samme jeg også [:D]

Her jeg bor i Ski, er det fortsatt godt lag med snø, men heldig er du hvis våren har kommet der du bor! [:)]

Dette må bli den beste sommeren vår ever [;)] Jeg gleeeeeder meg

til alt du skrev

Hehe[:D]
Vi bor i Tønsberg, i Vestfold.
Siden vi hadde to småtasser (11 mnd og ei på 3 år), spiste vi inne da... Var ikke mer enn 10 grader ute.
Snøen holder på å smelte nå, og sola står på himmelen. Hadde terasse døra åpen, og bare nøyt frisk luft og deilig grill lukt[:D]

Arielle: Jo, det tar på parforholdet, både på godt og vondt.
Mange ting man ikke tenker over før man sitter i den situasjonen.
Men så lenge man tar hensyn til hverandre og alles behov, og ikke glemmer at man fremdeles er kjærester, og ikke bare er mamma og pappa blandt gulp, pupping og bleieskift, så går det fint. Viktig å kunne ha en god kommunikasjon, og ikke være redd for å være sårbare og ærlige mot hverandre...

Ah, grillmat... det hadde smakt nå[:)] Men må nok vente litt vi, det er fortsatt masse snø rundt huset, og det stri regner[&o] Men hører fuglekvitter, våren kommer nååååå[:D]
Er så utrolig spent på sommeren, gleder meg og gruer meg egentlig... Mest så gleder jeg meg[:)]

Er det såpass vær i Tønsberg??????? Har vært nydelig påskevær her i dag, men grilling har det ikke blitt :) Og vår må man se lenge etter. Skal til tønsberg om mindre enn en uke, og er det vår der blir jeg glad:):):)

ORIGINAL: Arielle

Grille???? Hvor bor du????[&:][&:] Jeg gleder meg masse masse masse til sommeren,men er utrolig spent også.. Tenker mye på hvordan det skal bli å bli foreldre..Har hørt at det er ganske hardt for parforholdet det først året.

Vi tenker også i de baner... men tror det er viktig å sette av tid til å være kjærester.. Vi er ganske heldige som har familien veldig nære da, så de kan stille opp av og til, om vi trenger det. Vi har jo også bestemt oss for å dra på ferie i desember, (om lillegutt er i form) for bare å være sammen vi 3

Det er ikke mye som skal til.. Sende en koselig mld. når lillegull sover osv.. Tror det er lurt å snakke om det på forhånd, sånn at man alltid er klar over det.
Høres ut som en psykolog her nå, men vi har ihvertfall snakket mye om det, også fordi at vi ikke har vært sammen så lenge..
Det går nok bra[:)]

ORIGINAL: Myfirst

Grille???? Hvor bor du????[&:][&:] Jeg gleder meg masse masse masse til sommeren,men er utrolig spent også.. Tenker mye på hvordan det skal bli å bli foreldre..Har hørt at det er ganske hardt for parforholdet det først året.

Vi tenker også i de baner... men tror det er viktig å sette av tid til å være kjærester.. Vi er ganske heldige som har familien veldig nære da, så de kan stille opp av og til, om vi trenger det. Vi har jo også bestemt oss for å dra på ferie i desember, (om lillegutt er i form) for bare å være sammen vi 3

Det er ikke mye som skal til.. Sende en koselig mld. når lillegull sover osv.. Tror det er lurt å snakke om det på forhånd, sånn at man alltid er klar over det.
Høres ut som en psykolog her nå, men vi har ihvertfall snakket mye om det, også fordi at vi ikke har vært sammen så lenge..
Det går nok bra[:)]

For oss så gjorde det å bli foreldre at vi kom enda nærmere hverandre, men vi har hatt perioder hvor vi også har snakket mye om hva vi føler og hvordan vi skal bygge hverandre opp igjen. Krever mye kommunikasjon iallefall, og hvis sexlivet dabber av må man sette av tid til å slappe av å kose med hverandre. Diskutere barneoppdragelse er viktig (på forhånd, vi har lært litt der[:)]). Vi har ikke hatt foreldre i nærheten, men er veldig hjemmekjære begge to, og har derfor i mangel på barnevakt kost oss veldig mye hjemme. Men dette er også noe vi trives med.

Å,det er så spennende..og skummelt. Man aner jo ikke hva man går til.. Vi har også tenkt på å kanskje få til en sydentur i januar neste år.. Synes dere det går greit å reise med en baby? Jeg er redd for at jeg skal være mye trøtt og sliten for da blir jeg så vanskelig å ha med å gjøre..[&:]

Vi reiste til London, Roma og Barcelona da gutten vår var 4 mnd.
Og det gikk fantastisk bra! Fløy både alene og med mannen min...
Bare pass på å smøre den lille, og tenk på hva den lille eventuelt spiser... Fullammer du, er det som en drøm! Den lille må ligge i skyggen, men ellers ingen stress.
Vi dro også til Mexico da han var 5 1/2 mnd, og var de i nesten 2 mnd. Jeg fløy ned alene med han nedover. Han sov ikke på flyet nedover, så det tok litt på, men han var blid som en sol hele tiden. Du får hjelp på flyet av å varme flaske om det går i flaske, og de prøver å hjelpe deg så godt de kan...

Jeg syns i hvertfall det ikke var stress i det hele tatt med en liten en... Var deilig å kunne slappe av hjemmefra, og kose seg som en famiie!

ORIGINAL: Etaeb

til alt du skrev

NAAAMM!!! Grillmat *LYYST* [:D]

Vi har også grillet i dag [:)] 
Og spist is ute i Karl Johan og sett på alle menneskene.. Våren er her [:)]

Vi skal grille neste helg! Skal feire bursdagen min da, og jeg har ønsket meg maiskolber, ostebaconpølser og hjemmelaget potetsalat, har gledet meg på det i flere måneder! [:D]

Når det gjelder parforhold, så tror jeg at det viktigste er at man prøver å være gode venner iallefall når det står på som verst. Gjøre hverandre god! Og det å være enig om barneoppdragelse på forhånd eliminerer mange diskusjoner og uenigheter når man står oppi en situasjon der man må finne en løsning kjapt. Ikke ha for høye forventninger til sexlivet i starten (kanskje også en god stund etter babyen har kommet), men utnytt de muligheter man har og ikke stress med det. Og bruk barnevakt når man har mulighet, så man får vært kjærester! [:)]

Angående reise: Vil anbefale å reise før de blir så store at de bare skal krabbe/gå og ikke vil sitte på fanget lenger, da blir det fort mye mer slitsomt å reise med fly iallefall! Vi tenker å prøve å få til en tur når minstemann er rundt 6 måneder, da sover de fremdeles "overalt", de pupper kanskje en god del enda (enkelt å få i dem nok væske), har fått litt rutine på mat og soving og flyturen går kanskje greiest.

Back
Topp