ahh.. å rydde leker er jo lett som en plett..

Dollface

Forumet er livet
VIP
tobias slo meg, kasta fjernkontrollen på meg og beit meg - så da jeg satt han på benken i gangen for en timeout, sa jeg at om han gikk ned fra benken så tok jeg vekk alle lekene på rommet hans..
det tok omtrent et millisekund før han hoppet og spratt rundt på gulvet i sinne, og et enda kortere millisekund før jeg var oppe på rommet hans og røska med meg alt av leker og moro..

så der ble det ryddig gitt [8D] tok vel i underkant av 3 minutter før rommet hans var tomt, og scrapperommet mitt fullt - og låst..
(Ja, jeg er LITT drittlei av at han aldri kan høre.. )

Godt at du følger opp det du sier. [:)]
Lurt å gi han et konkret tidspunkt han får dem igjen på, hvis du ikke har gjort det allerede [:)][:)]

Hehe..

Har oxo en som ikke hører...Begynner å bli en smule lei det nå ja..

ORIGINAL: **Eggerøra**

Godt at du følger opp det du sier. [:)]
Lurt å gi han et konkret tidspunkt han får dem igjen på, hvis du ikke har gjort det allerede [:)][:)]

han skal få litt leker hver dag om han oppfører seg - dvs ikke slår, kaster ting eller eksploderer i sinne når han må gjøre som vi ber om..

ORIGINAL: Dollface

Godt at du følger opp det du sier. [:)]

han skal få litt leker hver dag om han oppfører seg - dvs ikke slår, kaster ting eller eksploderer i sinne når han må gjøre som vi ber om..

Den er fin [:)]

sånn er det her og...SLITSOMT!!![>:] Har hatt et par sånne runder hvor jeg har tatt et par kasser og fjernet leker ja. Satt det inn i boden en god stund frem til hun har glemt de(en ukes tid eller noe) så legger ejg det tilbake mens hun sover[8D]

ORIGINAL: Badeand*

sånn er det her og...SLITSOMT!!![>:] Har hatt et par sånne runder hvor jeg har tatt et par kasser og fjernet leker ja. Satt det inn i boden en god stund frem til hun har glemt de(en ukes tid eller noe) så legger ejg det tilbake mens hun sover[8D]

her blir det ikke så lett å få igjen lekene.. [:D]
klarer han en dag uten å bli fysisk, så skal han få igjen en og en leke.. slår han etter han har fått leka, så tar jeg den tilbake..
synd å si det, men jeg tror rommet hans kommer til å være ryddig en stund.. [8|]
Godt vi skal på helsestasjonen snart..

Hehe, sånn gjorde pappaen min mot meg da jeg var på den alderen, pakka alt i søplesekker og bar ut i søpla. Tok ikke lange stunden før jeg gikk ut å henta det. Og jeg lærte. Så krysser finga for at gutten din hører også. Gruer meg til snuppa kommer i den alderen

Kan jeg si noe, som et lite tips ift det du skrev her...? Du spør jo ikke etter meninger, derfor jeg spør før jeg hiver det ut [;)]

Kan jeg si noe, som et lite tips ift det du skrev her...? Du spør jo ikke etter meninger, derfor jeg spør før jeg hiver det ut [;)]

spør aldri etter meninger for folk kommer med de uansett.. [8D]

shoot [:D]

Syns det var en genial ting å gjøre[:)]

Takk for tips[:D]

Får sikkert bruk for det om ett par år[8D][&:]

Kjipt å si det...men det er godt at det ikke er bare jeg som sliter med et pøbelbarn[;)]

Her rydd vi vekk lekene fordi han ikke ville rydde opp etter seg, han har fått igjen litt, fordi han var flink å rydde en gang, men fremdeles står halvparten på boden, stått der i snart et halvt år, virker ikke som han savner lekene.[8|]

Kan jeg si noe, som et lite tips ift det du skrev her...? Du spør jo ikke etter meninger, derfor jeg spør før jeg hiver det ut [;)]

hehe den er grei. bare tenkte på det du sa om at han skulle få "fortjene" og få en og en leke tilbake, men at du tok de igjen om han slo (husker ikke ordlyden). Ville bare si at det ikke er anbefalt å frata barn ting de allerede har "fortjent", "tjent opp" osv, så et tips kan jo være at han får den leken han har "tjent" opp til på kvelden ved leggetid, for å kanskje unngå at han kommer i konflikter som krever en sanksjon...? [:)] så kan han jo få ti minutter eller noe sånt å leke i senga før han sovner, for eksempel... [:)]

hehe den er grei. bare tenkte på det du sa om at han skulle få "fortjene" og få en og en leke tilbake, men at du tok de igjen om han slo (husker ikke ordlyden). Ville bare si at det ikke er anbefalt å frata barn ting de allerede har "fortjent", "tjent opp" osv, så et tips kan jo være at han får den leken han har "tjent" opp til på kvelden ved leggetid, for å kanskje unngå at han kommer i konflikter som krever en sanksjon...? [:)] så kan han jo få ti minutter eller noe sånt å leke i senga før han sovner, for eksempel... [:)]

jeg tenkte at i dag får han ingen leker.. i morgen får han heller ingen, men onsdag når han kommer hjem fra bhg så skal han få - om han lot være å slå i går..
vet ikke om det blir for lenge tidsmessig, men han er jo grei i bhg.. er bare her hjemme han klikker.. men å la han få leka ved leggetid er så absolutt en løsning, problemet hans er bare at han da ligger oppe et par timer og leker.. [8D]
Det er også et hverdagsproblem her i huset nemlig.. så i kveld tror jeg faktisk han kommer til å sovne ganske kjapt.. [:D]

Back
Topp