Aha opplevelse

gura

Forelsket i forumet
Fikk meg en aha opplevelse i dag da jeg skulle varme litt middag til lille.
Bruker sånne middagsglass innimellom, stortsett fra nestle, men i dag var det et fra småfolk.
Kikker tilfeldigvis på innholdsfortegnelsen og der står det salt.
Trodde liksom at de små ikke skulle ha salt, eller at man iallfall skulle være veldig forsiktig med det.
Nestle har ikke salt i sine middagsglass, i allfall ikke de jeg hadde i skapet. og nestle reklamerer med at deres mat er helt uten salt også,
Sjekket også ett hipp glass jeg hadde og der var det og salt.
Må si jeg blir litt betenkt over at det er salt i baby/barnematen.
 
Derfor best å lage maten selv! ;) er skeptisk til sånne glass, men innrømmer at jeg har gitt det av og til når jeg har dårlig tid. Det som jeg tenker på mest er vel ikke saltet som er tilsatt, men hvordan slik mat kan være holdbart i flere år frem i tid!!?? Det må være tilsatt noe andre greier... Som jeg tipper ikke er helt bra det heller? :eek: det skal ikke være så vanskelig å lage maten selv- det er jo ganske enkel mat de skal ha i starten, gjerne en ting om gangen også :)
 
Har bare prøvesmakt ett glass fra nestle, men regnet med at all barnemat var uten salt?! Hvor mye sto det at det var? Jeg skulle lage spagetti til lillemor igår, fant ingen hermetisk tomat uten salt og sukker :/ der vil jo alltids være LITT i fks brød og pålegg osv også.
 
Har bare prøvesmakt ett glass fra nestle, men regnet med at all barnemat var uten salt?! Hvor mye sto det at det var? Jeg skulle lage spagetti til lillemor igår, fant ingen hermetisk tomat uten salt og sukker :/ der vil jo alltids være LITT i fks brød og pålegg osv også.

Var 0,18 g per 100 g i det ene og i det andre husker jeg ikke i farta. Så er jo ikke allverden, men tenker at man prøver å unngå salt alle plasser man kan, for som du sier det vil jo være litt i feks brød og pålegg.
Og mange bekker små blir til slutt en stor å, som ordtaket sier. så litt her og litt der, blir fort en del.
Salt er ikke bra for de små og forsovidt ikke for oss voksne heller.
Man burde nok være mere kritisk til at det tilsettes salt i veldig mye av det man kjøper og i allfall av ferdig mat (poser, bokser, osv)
 
Back
Topp