Ah..

Tuppelura92

Glad i forumet
Nå har jeg hatt bekkenlåsning i mange uker (vond i rygg, korsrygg og rumpe).. Men i dag har jeg hatt så ufattelig, ekstremt vondt mellom bena(skambeinet er det vel) så nå tror jeg jaggu at jeg har fått bekkenløsning.. Jeg har så utrolig vondt! Klarer ikke røre meg i det heletatt. Jeg som alltid våkner hver time å må tisse, og bytter stilling 30 ganger før jeg finner en god en, og deretter sovner!
Nå kjenner jeg at jeg mister helt motet ! Er så sliten av alt nå!
Måtte bare si det, for dere har alltid noe å si, som får meg til å føle meg litt bedre :)

er du i noen form for behandling på dette her? om du er det og ikke føler det hjelper overhodet - BYTT BEHANDLER.

om du ikke er i behandling - kom deg til legen og få deg en henvisning fortere enn flaten, sørg for at det står i henvisningen at det er bekkenløsning med gangvansker.
Ellers mister du all rett på dekket fysio etter fødselen og føder du med låst bekken kan det bli et helvete i etterkant. Tro meg, jeg testet det tidligere i år...

Stå på, det er ikke lenge igjen. Tenk så godt det skal bli å få den lille i armene dine :)! Du er sterk og flink!

er du i noen form for behandling på dette her? om du er det og ikke føler det hjelper overhodet - BYTT BEHANDLER.

om du ikke er i behandling - kom deg til legen og få deg en henvisning fortere enn flaten, sørg for at det står i henvisningen at det er bekkenløsning med gangvansker.
Ellers mister du all rett på dekket fysio etter fødselen og føder du med låst bekken kan det bli et helvete i etterkant. Tro meg, jeg testet det tidligere i år...

Jeg har gått til kiropraktor, som har holdt låsninga i sjakk, men har ikke vært der på en mnd, for reiser fra Oslo til Hamar, og orker ikke reise så langt mer :(
Men skal på sv.kontroll i dag, så må snakke med han da ja! Noen anbefalinger? Fysioterapi? :)
Uff, var det fælt? :O

Takk for svar forresten! <3

Stå på, det er ikke lenge igjen. Tenk så godt det skal bli å få den lille i armene dine :)! Du er sterk og flink!

Jeg gleder meg så mye!! :) er bare så sliten etter å ha plages så mye med ryggen, og har en samboer som har litt vanskelig for å forstå hva jeg går gjennom. Så føler meg veldig alene, og hjelpesløs :( men godt å være på forumet her <3 så mange flotte folk !!

Har det akkurat slik som deg. Veldig tungt både fysisk og psykisk. Men nå må vi bare prøve å holde motet oppe! Er ikke lenge til vi er i mål. Nå er vi et par dager unna januar, og vips så er det februar gitt :)

Har det akkurat slik som deg. Veldig tungt både fysisk og psykisk. Men nå må vi bare prøve å holde motet oppe! Er ikke lenge til vi er i mål. Nå er vi et par dager unna januar, og vips så er det februar gitt :)

Uff.. Tungt ja! :( bra vi tenker likt, for det er det eneste som gjør at jeg synes det er verdt det, er at vi snaaaaart er ferdige, og sitter der å tenker tilbake på dette! Men veldig tungt når det pågår :/

Nå har jeg hatt bekkenlåsning i mange uker (vond i rygg, korsrygg og rumpe).. Men i dag har jeg hatt så ufattelig, ekstremt vondt mellom bena(skambeinet er det vel) så nå tror jeg jaggu at jeg har fått bekkenløsning.. Jeg har så utrolig vondt! Klarer ikke røre meg i det heletatt. Jeg som alltid våkner hver time å må tisse, og bytter stilling 30 ganger før jeg finner en god en, og deretter sovner!
Nå kjenner jeg at jeg mister helt motet ! Er så sliten av alt nå!
Måtte bare si det, for dere har alltid noe å si, som får meg til å føle meg litt bedre :)

ta å bruk en stor myk pute mellom beina som går fra knærne til anklene for det har jeg og det hjelper litt på og sove selv om jeg er over 5 gang på do om natta :p
så får du høre med din kjære om han kan stryke deg på korsryggen for det hjelper for når man blir stryket så gir det endofiner som virker som smertestillende det hjelper ikke så mye mot bekkenløsningen men gud hvor godt det er :D
min samboer gjør det vær dag å det hjelper mye på dagen for meg :)
jeg har bynt å bruke krykker siden jeg fikk så vondt og jeg syns det hjelper litt med krykker men har og bekkenbelte på samtidig :)
du skal nok klare dette for nu er det ikke lenge igjen til februar :D
jeg håper at du får det bedre :)

Ønsker deg masse god bedring i allefall :)
Sliter med låsning selv, og har gått til kiropraktor med det, det hjelp heldigvis endel. Håper du slipper de verste plagene nå på slutten :/

Jeg har gått til kiropraktor, som har holdt låsninga i sjakk, men har ikke vært der på en mnd, for reiser fra Oslo til Hamar, og orker ikke reise så langt mer :(
Men skal på sv.kontroll i dag, så må snakke med han da ja! Noen anbefalinger? Fysioterapi? :)
Uff, var det fælt? :O

Takk for svar forresten! <3

fysio er det eneste man får henvisning på ja, og selv om det gjerne ikke er veldig mye de kan gjøre nå fram mot fødsel er det veldig mye de kan gjøre etterpå og sånn som du sliter nå vil jeg tro du trenger det. Kom deg i opptrening så fort som mulig etter fødsel, det er faktisk lettest når de er helt små for da sover de mer så det er lettere å ha dem med på sånt :) Min satt i bilstolen den halvtimen jeg trente, når han var våken hadde han underholdning i meg som styrte på med trening men for det meste sov han. Og det var GULL. Gikk ifra å ikke kunne gå, måtte bæres på do, satt som ammestasjon i sofaen - til å ha en måpende fysio hengende over skuldere som utbrøt "om du melder deg på en eller annen styrkekonkurranse skal JEG ha reklameplassen på ryggen din!" xD

å føde med låst bekken...fælt kan man vel ikke si det var. Det var vel heller mer innisatan forjævlig...og da bruker jeg de peneste ordene jeg kom på om den saken... Bekkenet var så låst at fødselen startet uten at hodet kom seg ned i bekkenåpningen på skikkelig vis, det ble 36 veldig veldig lange timer..og noe helt annet enn jeg var innstilt på for med tøtta for noen år siden var det styrtfødsel. Men hun sto jo nedi bekkenet som hun skulle :P

så denne gangen skal jeg ha minst en behandling i uken hos osteopaten i tillegg fra rett over nyttår og fram til minsten er født - her skal låsninger avverges for enhver pris om jeg så skal bruke hele sparekontoen samt spise suppe og havregryn hver dag til middag :P

Back
Topp