Ah, så kvalm!

x1x~et lite frø~

Flørter med forumet
Flere som sliter med kvalme (hele døgnet omtrent) og som har gode råd?

[:)]

Trenger alle gode råd som finns, blir kvalm av alt bortsett fra Solo/Fanta[:-]

Huff, føler sån med deg [:'(] Sist sv.skap var jeg kvalm 24/7,
var helt jævli [&:] Kasta heldigvis ikke opp hver dag, men er fælt nok å gå med
kvalmen i halsen konstant..

Det jeg gjorde var å kjøpe seaband på apoteket [:)] De virka, selv om jeg var
litt kvalm forde. Men mye bedre [:D] Min anbefaling[;)]

solo hjelper også her.. men for meg hjelper det og få litt i magen. Kanskje supper kan hjelpe? lakris hjelper også her:=)

ORIGINAL: Snorkefrøken

Det jeg husker fra første svangerskap var at ble jeg sulten så ble jeg kvalm og da klarte jeg ikke å spise noe - ond sirkel [;)]

Så for meg var det viktig å ha mat tilgjengelig hele tiden. Bixit havrebar og sånne nøtteposer var superhendige til å ha med i vesken. Med en gang jeg kjente sulte/kvalme snike på så vare det bare å få i seg noe. Trengte ikke å være mye.

Ellers reagerte jeg mye på lukter.... Og det ikke så lett å gjøre noe med [:'(] Kunne f.eks føle meg så fresh og klar for middag og så stekte vi kanskje kyllingfilet og da var lukta av det nok til at jeg mistet matlysten... Og så måtte samboern sitte alene å spise [;)] Håper jeg slipper unna denne gangen selv om jeg er litt småuggen om dagen....

Hihi, samme som med meg sist ;) Mannen min spurte hva jeg hadde lyst på, også lagde han det. Men når han begynte å steke maten, mistet jeg all matlyst, og endte med å kaste den opp uannsett... Håper det ikke blir slik denne gangn nei...

Jeg og spiste litt nøttemiks sist, det hjalp :) Nå hjelper sukkertøy fra Bonbon... [:D]

Takk for mange gode tips - hadde ikke tenkt tanken engang om de armbåndene!! [:)]
De må prøves..

Og ellers også det med å spise litt oftere og ha mat mer tilgjengelig...
Tror det hadde vert en fordel ja... [8|]

Forresten godt å høre jeg ikke er alene, selv om jeg ikke unner noen å vere dårlig [:)]

Jeg var veldig kvalm i bare 2 uker heldigvis forrige gang. Men kvalmen er allerede på vei her nå.....[:'(]

Seaband er et veldig godt tips!
Ellers hjelper det å spise lite og ofte. Gjerne salte kjeks, litt salt potetgull.
Gjerne spis noen salte kjeks eller noe før du står opp om morgningen også.....kan ofte hjelpe litt!
Ellers hørte jeg at lovehearts hjelper på en del(noen mener de skal tygges og andre mener de skal suges på...hehe). Det er ikekså sundt da;) Men hjelper på både kvalme OG halsbrann[:D]

Back
Topp