Agurksalat (edikk) i svangerskapet!

• Trådstarter Trådstarter Mamma_i_2020
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_i_2020

Guest
Ble ganske redd nå, akkurat spist middag med agurksalat (den inneholdt masse edikk).

Leser på nettet om eddik kan brukes i svangerskapet og der står det at det kan brukes innimellom men unngå eddik sammen med grønne grønnsaker. Akkurat det jeg har spist.

Veldig redd for spontanabort. Er gravid i 6+0.

Ble ganske redd nå, akkurat spist middag med agurksalat (den inneholdt masse edikk).

Leser på nettet om eddik kan brukes i svangerskapet og der står det at det kan brukes innimellom men unngå eddik sammen med grønne grønnsaker. Akkurat det jeg har spist.

Veldig redd for spontanabort. Er gravid i 6+0.

Står dette på matportalen eller et annet sted?
Dersom dette hadde vært noe som beviselig førte til fosterdød ville det nok ha vært like utbredt som typ at man ikke skal røyke eller drikke alkohol i svangerskapet. Så det virker usannsynlig at det skal være noen stor akutt risko for deg nå fordi du har spist agurksalat :)

Forhold det kun til matportalen sine infosider for gravide og det lege og jordmor eventuelt nevner i tillegg.

Står dette på matportalen eller et annet sted?
Dersom dette hadde vært noe som beviselig førte til fosterdød ville det nok ha vært like utbredt som typ at man ikke skal røyke eller drikke alkohol i svangerskapet. Så det virker usannsynlig at det skal være noen stor akutt risko for deg nå fordi du har spist agurksalat :)

Forhold det kun til matportalen sine infosider for gravide og det lege og jordmor eventuelt nevner i tillegg.

——————

Nei var ikke matportalen sin side, jeg bare googlet helt fritt på nettet. Men da skal jeg sjekke matportalen og høre med lege og jordmor :)

——————

Nei var ikke matportalen sin side, jeg bare googlet helt fritt på nettet. Men da skal jeg sjekke matportalen og høre med lege og jordmor :)
Det står mye rart på Google. Ikke alt man skal feste sin lit til. Forhold deg til de norske offisielle sidene/infoen, så er du trygg. Tror ikke agurksalat er farlig, har aldri lest eller hørt om det i noen av de trygge kildene.

——————

Du kan ikke Google og ta for god fisk.

Bruk matportalen.no
Det er helsemyndighetenes råd til spesielle grupper som gravide.
Er det noe utenom det snakk med lege og JM eller du får beskjed om det er noe som er spesielt for deg

——————

Så bra, da kan du puste lettet ut. Agurksalaten vil ikke føre til noen spontanabort :)
Det er litt å sette seg inn i, og mange som sier så mye rart om hva man skal spise og ikke. Men somsagt er matportalen det du skal forholde deg til :)

Back
Topp