Agnes?

Snile

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
Hei:-) Jeg sniker litt fra november:-) Er veldig opptatt av navn, kom over navnetråden deres, og fikk meg en overraskelse: TRE Agnes-babyer i mai? Er det riktig? Syns det er verdens fineste navn, og har det øverst på jentelista mi. Så applauderer valget deres:-)! Er ikke veldig opptatt av å være ekstremt original, og syns ikke det gjør så mye om flere barn heter det samme. Men som så mange før meg trodde jeg at jeg hadde funnet et navn som iiiingen andre hadde oppdaget:-) Haha:-). Så: går det an å spørre hvor dere Agnes-damer bor? Kan jo være jeg skal styre unna hvis dere bor i nærheten:-)

Har ei på 4,5 år som har hatt to på sin avdeling i bhg som het Agnes (begge flytta) og kjenner ei som har tvillinger på rundt 6 som heter Gustav og Agnes. Alt i Oslo. Men det er vel ikke det vanligste navnet, sånn midt på treet? :)

Sent from my iPad using Tapatalk

Vittig:-) Jeg har en gutt som heter Gustav fra før...kan slå fast at det er flere som er enige i at de navnene passer sammen da:-)

Jeg venter gutt, men Agnes står på listen vår<3

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi ska ha ei lita Agnes Johanne og vi bor i bodø :) Syne Agnes er et pent og gammelt navn og grunnen til at hun skal hete det er at da blir hun kaldt opp etter 2 oldemødre.

Har 2 jenter fra før og de har mere sjeldne navn da de heter Vilja Therese og Linea Alsine. Valgte Linea med en n siden det ikke er like vanlig som med to n er

Fine navn! Alsine hadde jeg ikke hørt før. Jeg bor langt unna bodø...

Jeg bor på Eidsvoll :) Agnes er bare et så utrolig nydelig, og det mener vi begge. Var ikke en diskusjon en gang. :) Jeg jobber i barnehage og kjæresten jobber på barneskole, ingen Agnes der ;)

Ja lita Agnes her også. Etter oldemoren på faren sin side. Har en Johan fra før og synes de navnene passer godt sammen! Bor i Oslo jeg og

Vet av bare en Agnes, men det er et nydelig navn:-)

Koselig med oppkalling. Og som dere skjønner er jeg veldig enig med dere i at Agnes er nydelig:-) Ser foreløpig ikke ut til at jeg kommer til å bo i nærheten av noen av dere da, så kanskje jeg også velger fra øverste hylle:-):-) Nå veit jeg jo ikke om jeg får jente - er faktisk ikke helt trygg på at jeg faktisk er gravid ennå heller...men lov å drømme:-)

Oslo:
Vet om to Agnes: ei på 5 og ei på 1. Ei venninne fødte for øvrig en sønn sommeren 2008, men der var planen å kalle ungen Agnes om det ble en jente.
Jeg liker det veldig godt, men pappaen jobbet i barnehage (på vestkanten, om det betyr noe..) i perioden 2004-2006 og sier han har litt for mye assosiasjoner til det fra den tiden/det er brukt opp, for hans del. Det er et navn i omløp rett og slett:)

Ser ut som det er litt brukt i Oslo, da. Kommer nok ikke til å bli byjente igjen, så tror ikke det vil påvirke valget om jeg skulle få jente. Takk for respons:-):-)

Har notert meg at navnet brukes mer og mer her hvor jeg bor også ( i Oppland). Spesielt de siste årene. Veldig fint navn, så skjønner hvorfor :)

Back
Topp