Aftersun til barn?

Marres

Elsker forumet
Skal til syden med mini på 20mnd. Vi er flinke til å smøre, har med faktor 50, og det som er av solhatt og klær. Men etter flere dager på stranda, bading og solkrem så tenker jeg at huden hans kanskje trenger fuktighet (aftersun? Aloe vera? Body lotion?) e.l etter vi har dusjet av oss salt/klorvann, sand osv selv om vi skal prøve å være mest mulig i skyggen. Tenker jo bare på hvordan jeg føler meg etter en dag i syden selv om jeg ikke har vært direkte i sola. Eller er dette unødvendig? Hva gjør dere på sydenturer med så små barn?

Hadde brukt en god fuktighetskrem, og Evt aloe vera hvis det skulle være tegn til solbrenthet.

Bruker en god fuktighetskrem til barn og har med aloe vera i tilfelle solbrenthet

Eurax. Ett lite tips fra våre besteforeldre. Fungerer på alt av forbrenning. Pratet med hs om det og hu ante ikke at det hjalp men takket for info siden den kremen egentlig er mot kløe. Brukte den på min sønn etter ett uhell med en kaffe kopp og den er utrolig effektiv. Både min mormor og min manns farmor har brukt denne kremen siden de hadde barn selv. Min svigermor kjøpte denne kremen med en gang vi fortalte det. Kommer til å bruke den hvis våre barn blir solbrent.

Back
Topp