After

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Er det noen her som sliter/har slitt med det? Har det hissigste utbruddet på flere år nå og jeg holder på å bli gal...

Noen tips til hva jeg kan prøve? Jeg tar imot absolutt alt som potensielt kan funke!

Er det noen her som sliter/har slitt med det? Har det hissigste utbruddet på flere år nå og jeg holder på å bli gal...

Noen tips til hva jeg kan prøve? Jeg tar imot absolutt alt som potensielt kan funke!
Er det de hvite, nedsunkne blemmene i munnen du får?

Er det de hvite, nedsunkne blemmene i munnen du får?

Ja... Før har Longovital funka som krutt, men denne gangen hjelper ikke det, munnskyll, tannkrem (pusse tennene hyppig) eller Vademekum(?) munnskyll...

Det som funker best her er corsodyl salve som jeg smører rett på aften med q-tips. Vondt som et helvette idet jeg smører, litt bedre etterpå. Hold deg unna sure ting, brunost, karameller og potetgull mens det står på. Forferdelig vonde greier!!! Sliter til vanlig masse med det, men slipper unna som gravid.. God bedring!

Det som funker best her er corsodyl salve som jeg smører rett på aften med q-tips. Vondt som et helvette idet jeg smører, litt bedre etterpå. Hold deg unna sure ting, brunost, karameller og potetgull mens det står på. Forferdelig vonde greier!!! Sliter til vanlig masse med det, men slipper unna som gravid.. God bedring!

Da skal jeg prøve det!! Har vurdert Vademekum rett på, men jeg kommer jo til å dø litt på meg... Men kan jo ikke bli verre enn dette... Fått på leppa også... :( Ser sinnsykt ålreit ut :P Så godt du slipper!! Takk :)

Om du sliter med det masse, kan det være du reagerer på såpestoffer i tannkrem.. Da kan det hjelpe å bytte til zendium..
Men ellers, kan du skylle med corsodyl og håpe på det går over.
Sånt er så vondt..! God bedring!

Ja... Før har Longovital funka som krutt, men denne gangen hjelper ikke det, munnskyll, tannkrem (pusse tennene hyppig) eller Vademekum(?) munnskyll...
Har ikke noen råd under utbrudd, dessverre. Har prøvd det meste. Longovital holder det i sjakk for meg. Bruker også Zendium, har lest at såpestoffene i vanlig tannkrem kan gjøre ting verre.
Du får kjøpt lokalbedøvende spray på apotek, samt et stoff du kan smøre på som lager en hinne over. Lenge siden jeg har prøvd noen av det nå, det siste funker best når aften sitter på en flate som ikke er så mye i bevegelse, ellers slites den bare av.
God bedring, det er et helvete.

Om du sliter med det masse, kan det være du reagerer på såpestoffer i tannkrem.. Da kan det hjelpe å bytte til zendium..
Men ellers, kan du skylle med corsodyl og håpe på det går over.
Sånt er så vondt..! God bedring!

Ja, får bytte tannkrem og se om det hjelper også :) Er så håpløst... Takk!

Har ikke noen råd under utbrudd, dessverre. Har prøvd det meste. Longovital holder det i sjakk for meg. Bruker også Zendium, har lest at såpestoffene i vanlig tannkrem kan gjøre ting verre.
Du får kjøpt lokalbedøvende spray på apotek, samt et stoff du kan smøre på som lager en hinne over. Lenge siden jeg har prøvd noen av det nå, det siste funker best når aften sitter på en flate som ikke er så mye i bevegelse, ellers slites den bare av.
God bedring, det er et helvete.

Takk! Er så sjelden jeg har lenger (mot opp mot konstant opp til 20 stykker i tenårene), så blir litt smågal når jeg først får utbrudd...

Sitter med det i skrivende stund! Har spist minimalt det siste døgnet!
Her fungerer ingenting, må det bare gå sin gang:(

Da skal jeg prøve det!! Har vurdert Vademekum rett på, men jeg kommer jo til å dø litt på meg... Men kan jo ikke bli verre enn dette... Fått på leppa også... :( Ser sinnsykt ålreit ut :P Så godt du slipper!! Takk :)
Å ja.. Du kommer til å dø litt inni deg :p og tårene muligens sprette. Men etterpå! Så godt! Etter å ha supet inn masse luft selvfølgelig. For et mareritt.. Du kan jo prøve vademecum rett på så lenge. Lykke til!! :)

Har ikke så mange råd men anbefaler IKKE å bruke colgate (den Røde vanlige spesielt) får alltid arter av den. Det finnes også noe som heter bonjela som funker på after, men det selges ikke i Norge, bare i England :/

Du også, håper det blir bedre for deg snart!! Skjønner ikke hvorfor det skal gjøre så vondt i munnen:( Er du ofte plaget? Det er jeg, har opp til flere samtidig hver måned!! Blir så lei:eek:

Nei, fullstendig ubrukelig... Nei, heldigvis ikke lenger! Jeg slet såpass at jeg alltid hadde ihvertfall 2-3, men gjerne oppmot 20 stykker på det verste... Vært hos alle mulige instanser for å finne ut av det, men selvsagt ingen som vet hvorfor det er sånn... Det er håpløst... :( Håper det brått blir borte hos deg!

Uff stakkars deg:( jeg har det i perioder..bruker det samme som deg, longovital. Anbefaler zendium tannkrem, uten såpe.. Har hørt mye bra om oralmedic men ikke prøvd selv. Det er jo utrolig at det skal gjøre så vondt. Jeg får øreverk og halsverk i samme slengen. Tror jeg begynner å bli syk og så oppdager jeg den lille rakkeren:mad: håper det hjelper med salve, god bedring!!

Da skal jeg prøve det!! Har vurdert Vademekum rett på, men jeg kommer jo til å dø litt på meg... Men kan jo ikke bli verre enn dette... Fått på leppa også... :( Ser sinnsykt ålreit ut :p Så godt du slipper!! Takk :)

Pleier å ta Vademekum rett på jeg. Eventuelt tar jeg bittelitt vann i munnen og har deretter i meg så mye Vademekum jeg kan få til og skyller godt. Konsentrert pleier å gjøre susen. Blir litt siklete da, hele området blir nesten numment ^^

Nei, fullstendig ubrukelig... Nei, heldigvis ikke lenger! Jeg slet såpass at jeg alltid hadde ihvertfall 2-3, men gjerne oppmot 20 stykker på det verste... Vært hos alle mulige instanser for å finne ut av det, men selvsagt ingen som vet hvorfor det er sånn... Det er håpløst... :( Håper det brått blir borte hos deg!

Sånn var jeg når jeg var ung!! Husker jeg hadde sykt mye og levde på suppe. Ingen har finne ut hvorfor det er slik her heller!

Back
Topp