After/munnskold ?

• Trådstarter Trådstarter Juli17April19
  • Opprettet Opprettet
J

Juli17April19

Guest
Noen her som vet om dette kan være after/munnskold?

Blemmene ligger kun ytterst på tunga og litt på siden.
Hadde munnsopp for 1mnd siden og fikk mixtur for dette, vært fin og fri for det i etterkant. Og nå for 1uke siden ca har det blusset opp blemmer. Jeg tenker gjennom om det er noe jeg har spist eller drukket.

Som sjokolade og juice.
Kan man få sånne blemmer når man går gravid?

Aldri slitt med dette så mye før. Hadde heller ikke så mye blemmer på tunga første svangerskap som nå (om det har en sammenheng da)

Blir gaaaaal!!!! Gjør noe hæl...... vondt.. 20190330_224412.jpg
Bruker zendium tannkrem også.

Jeg tror jeg har hatt after en gang, og det ligner på dette. Jeg hadde overalt i hele munnen, men det forsvant av seg selv. Jeg ble også helt sprø, sykt ubehagelig! Spesielt når du er gravid ville jeg nok sjekket hos legen, da, men jeg ville trodd det var after. Jeg har forresten ingen medisinsk kompetanse :)

Sønnen min får ofte after, men hans "sår" er veldig hvite. Han får det nesten kun i tannkjøttet, på yttersiden av tenna, aldri på innsiden. Godt mulig det er individuelt hvordan det ser ut/hbor man får det altså :)
Tenkte bare jeg skulle skrive hvordan han får det :)

Jeg tror jeg har hatt after en gang, og det ligner på dette. Jeg hadde overalt i hele munnen, men det forsvant av seg selv. Jeg ble også helt sprø, sykt ubehagelig! Spesielt når du er gravid ville jeg nok sjekket hos legen, da, men jeg ville trodd det var after. Jeg har forresten ingen medisinsk kompetanse :)
Sønnen min får ofte after, men hans "sår" er veldig hvite. Han får det nesten kun i tannkjøttet, på yttersiden av tenna, aldri på innsiden. Godt mulig det er individuelt hvordan det ser ut/hbor man får det altså :)
Tenkte bare jeg skulle skrive hvordan han får det :)

Takk for svar :)

Har unngått å spise sjokolade for å se om dette hadde noe virkning. Å blemmene er borte :D så sjokolade blir ikke spist mer :)

Fant forresten et bilde fra en gang han hadde after, slik ser det ut hos han;
20180421_143038.jpg

Back
Topp