After Eight

Kvinne 32

Blir kjent med forumet
Noen av dere som spiser/spiste det under svangerskapet?

Fikk en pakke av det igård og fikk så sykt lyst på noe søtt nå... hører at gravide skal være forsiktige med ting med mint/mynte osv :happy:

Aldri hørt at det er farlig å spise en hel pakke.

Men jeg har ikke hørt at det er helsebringende heller :hilarious:

Neida, men det går sikkert bra. Alt som er ordentlig farlig er typ frarådet igrunnen. Og ellers er det oppgitt mengde dersom man bør få i seg lite (feks koffein).

Men jeg har ikke hørt at det er helsebringende heller :hilarious:

Neida, men det går sikkert bra. Alt som er ordentlig farlig er typ frarådet igrunnen. Og ellers er det oppgitt mengde dersom man bør få i seg lite (feks koffein).
Helsebringende er vel ikke noe som går under søtsaker. Men farlig er det ikke, med mindre man overdriver inntak.

Og jeg som craver opera mints siden jeg har sluttet med lakris.....

Hva med Mentos Mint? Jeg kjøpte en stor pakke til å ha med på ferietur, siden minten døyver hvalmen litt. Kan jeg ikke spise de?

Vil tro det gjelder det samme for all slags godteri/sjokolade
«Peppermynte(olje) som smakstilsetning i mat/drikke gir trolig ingen grunn til bekymring for gravide, men inntak i større mengder bør unngås, spesielt tidlig i graviditeten.»

Virker som det ikke er noe å stresse så mye over :)

«Peppermynte(olje) som smakstilsetning i mat/drikke gir trolig ingen grunn til bekymring for gravide, men inntak i større mengder bør unngås, spesielt tidlig i graviditeten.»

Virker som det ikke er noe å stresse så mye over :)
Nei så lenge man ikke overdriver er det ikke noe å stresse med, linket til akkurat det samme tidligere å tråden

Back
Topp